Elektromobil v letných podmienkach
Rovnako ako v zimnom období má svoje špecifiká aj používanie elektrifikovaných áut v lete. Tie sa, pochopiteľne, odlišujú a namiesto nízkych teplôt pod bodom mrazu sa v letných mesiacoch musíme vyrovnať skôr s tropickými horúčavami, ktoré majú vplyv na všetku techniku.
Vysoké teploty vzduchu môžu spôsobovať v letnom období rôzne druhy komplikácií, či už ide o interiér vozidla a pohodlie posádky, alebo o systémy vozidla.
{{BANNER|SIMPLE_BANNER_HOMEPAGE_2}}
Pochopiteľne, najviac vnímame prehrievanie interiéru v letných mesiacoch a potrebu jeho klimatizovania. Pokiaľ sa teploty pohybujú v prijateľných medziach asi do 25 °C, pomôže prirodzené vetranie interiéru cez otvorené okná. To síce prispieva k vyššiemu odporu vzduchu, a teda aj zvýšenej spotrebe vozidla, ale pri jazde mestom alebo nižšími rýchlosťami po okreskách to nie je taký problém. Pri vyšších rýchlostiach, napríklad pri jazde po diaľnici, alebo pri zvýšených teplotách je už väčšinou vetranie málo účinné a treba využívať klim ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH