Elektromobilita alebo vodík? V ťažkej doprave
Rovnako ako pri individuálnej doprave osôb existuje v Európe regulačný tlak aj na znižovanie emisií vo verejnej doprave. Európska únia si do nasledujúcich rokov stanovila ciele, ktoré do roku 2050 predpokladajú celkové zníženie emisií skleníkových plynov v Európe o 80 % v porovnaní s úrovňou v roku 1990, pričom do roku 2030 by sa malo dosiahnuť ich zníženie najmenej o 40 %.
Vo svojej bielej knihe z roku 2011 Európska komisia stanovila, že emisie skleníkových plynov z dopravy sa v porovnaní s rokom 1990 budú musieť do roku 2050 znížiť aspoň o 60 %. Významný cieľ pre EÚ a jej členské štáty je zároveň zlepšenie kvality miestneho ovzdušia a zníženie znečistenia ovzdušia. Očakáva sa preto, že na európskej, národnej a miestnej úrovni sa zavedú prísnejšie predpisy, ktoré si vyžadujú ďalšie zníženie emisií alebo penalizáciu príčin emisií CO2 a miestnych emisií.
K znižovaniu emisií CO2 vedú v súčasnosti v princípe dve cesty, ktoré sú zatiaľ aktuálnejšie v rámci Európy, to však zďaleka nezname ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH