Elektromobily čoskoro dostanú batérie s dojazdom 1600 km
Spoločnosť 24M bola vytvorená na komercializáciu nápadov Yet-Ming Chianga, profesora MIT, ktorý okrem iného navrhol využívať elektrickú energiu na výrobu cementu s nízkym obsahom uhlíka pri izbovej teplote. Spoločným faktorom všetkých jeho snáh je prijatie prevratnej technológie a jej komerčná realizovateľnosť. Spoločnosť 24M prišla už v roku 2015 s takzvanými polotuhými batériami a pred piatimi rokmi dodala svoje prvé batérie komerčným zákazníkom.
Koncom minulého roka spoločnosť 24M oznámila, že navrhla radikálne nový spôsob výroby svojich batérií, ktorý nazvala Electrode To Pack (ETOP). Ide o „efektívny batériový systém, ktorý obsahuje elektródy zabalené priamo do batérie, čím sa odstráni potreba jednotlivých článkov a modulov,“ čo poskytuje bezkonkurenčnú hustotu energie.
/files/photo/2024-02/113120/fe48a1/rGkwtfPs.jpeg
Vo februári spoločnosť oznámila svoj najnovší prírastok do svojho portfólia technológií batérií – Eternalyte, nový elektrolyt vyvinutý špeciálne pre lítiovo-kovové batérie. Patentovaná receptúra kvapalného elektrolytu umožní výrazné zlepšenie životnosti lítiovo-kovových batérií pre elektrické vozidlá, skladovanie energie a spotrebiteľské aplikácie, hovorí spoločnosť. Až doteraz bola technológia pevného elektrolytu preferovanou voľbou pre tých, ktorí sa snažili komercializovať lítiovo-kovové batérie.
Obavy o bezpečnosť a krátka a nekonzistentná životnosť spôsobená dendritmi lítia alebo iných kovov však obmedzujú komerčnú životaschopnosť lítiovo-kovových článkov vrátane tých, ktoré využívajú technológie založené na pevnom elektrolyte. Tekutý elektrolyt Eternalyte od spoločnosti 24M tieto problémy rieši. Eternalyte preukázal vynikajúcu životnosť aj pri rýchlom nabíjaní, čím pripravil cestu pre nové lítiovo-kovové riešenia.
Hoci tieto riešenia možno integrovať do konvenčných batériových produktov aj individuálne, spoločnosť verí, že najvýznamnejšie výhody sa dosiahnu, keď sa skombinujú. Spoločne môžu poskytnúť nákladovo efektívny a bezpečný dojazd až 1600 km na jedno nabitie akumulátora, čo umožní elektromobilom plne konkurovať vozidlám so spaľovacím motorom.
Výsledky testov pre lítiovo-kovové základné články naznačujú ekvivalent 3000+ cyklov s nepretržitým cyklovaním 4C bez skratu alebo zvýšenia odporu. Nové batérie majú hustotu jednotlivých článkov 391 Wh/kg a 887 Wh/L. Hodnoty na úrovni balenia sú 350 Wh/kg a 665 Wh/l. Teraz musia batérie 24M otestovať automobilky v teréne, aby sa overila ich výkonnosť, a to vrátane prevádzky v chladnom a horúcom počasí.
Zdroj: cleantechnica.com.
Zobrazit Galériu