S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Extraktívna umelá inteligencia bude skutočným prínosom pre učiteľov aj študentov

Výskum a vývoj
2
Tak ako sa AI používa v iných profesiách na zlepšenie produktivity, angažovanosti a kvality výstupov, mohla by sa využiť aj na transformáciu organizácie škôl. Najlepšie svetové vzdelávacie systémy, ako je singapurský a fínsky, vytvárajú príležitosti pre zamestnancov škôl spolupracovať a učiť sa jeden od druhého. Spolupráca učiteľov v najlepšom prípade zahŕňa štruktúrované vzťahy medzi mentorom a zverencom, koučing, plánovanie vyučovacích hodín, hospitácie a pod. No nie všade je to tak.  Niekde napriek veľkým investíciám do vzdelávacích komunít a iných modelov spolupráce mnohí učitelia trávia takmer celý deň pred študentmi a majú málo času na prácu s kolegami na zlepšovaní praxe. V takýchto prostrediach sa rozmach AI pravdepodobne považuje za hrozbu, prináša veľmi reálne riziko nahradenia ľudských pedagógov. Vo vysokovýkonných systémoch, kde sú školy organizované na základe spolupráce, však možno AI vnímať ako výhodu, nasadzovať ju v prospech študentov a vnímať ako zlepšenie práce pri ... Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať