Extraktívna umelá inteligencia bude skutočným prínosom pre učiteľov aj študentov
Tak ako sa AI používa v iných profesiách na zlepšenie produktivity, angažovanosti a kvality výstupov, mohla by sa využiť aj na transformáciu organizácie škôl. Najlepšie svetové vzdelávacie systémy, ako je singapurský a fínsky, vytvárajú príležitosti pre zamestnancov škôl spolupracovať a učiť sa jeden od druhého. Spolupráca učiteľov v najlepšom prípade zahŕňa štruktúrované vzťahy medzi mentorom a zverencom, koučing, plánovanie vyučovacích hodín, hospitácie a pod. No nie všade je to tak.
Niekde napriek veľkým investíciám do vzdelávacích komunít a iných modelov spolupráce mnohí učitelia trávia takmer celý deň pred študentmi a majú málo času na prácu s kolegami na zlepšovaní praxe. V takýchto prostrediach sa rozmach AI pravdepodobne považuje za hrozbu, prináša veľmi reálne riziko nahradenia ľudských pedagógov. Vo vysokovýkonných systémoch, kde sú školy organizované na základe spolupráce, však možno AI vnímať ako výhodu, nasadzovať ju v prospech študentov a vnímať ako zlepšenie práce pri ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH