Facebook a Twitter menia svoj obchodný model
Zrod sociálnych sietí v tom (masovom) zmysle, ako ich poznáme teraz, odštartoval pred niekoľkými rokmi v Silicon Valley človek menom Mark Zuckerberg. Zuckerberg a jeho spoločníci najprv nevedeli ani to, ako bude vyzerať ich obchodný model, ale tušili, že ak na jedno miesto zhromaždia milióny ľudí, raz by to mohli dobre zhodnotiť.
Postupom času sa na Facebooku začala zobrazovať reklama a stratégia bola jasná: zistiť o používateľoch čo najviac osobných informácií a predať ich zadávateľom reklamy. Pri vstupe na burzu Facebook zarobil veľa peňazí (minulý týždeň spoločnosť vykázala za prvý štvrťrok roka príjmy vo výške 2,5 miliardy dolárov).
Vo „Facebooklande" bolo všetko v poriadku - okrem jedného malého problému: používatelia začali migrovať z desktopu na mobilné zariadenia, na ktorých nikto toľko nezarábal. Teda okrem Googlu. Odvtedy, čo Google v roku 2011 začal riadiť Larry Page, spoločnosť (vtedy trochu kontroverzne) unifikovala podmienky ochrany súkromia používateľov vo svoj ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH