Facebook pracuje na vlastnom vyhľadávači - bude konkurenciou pre Google?
Mark Zuckerberg na konferencii TechCrunch Disrupt poodhalil plány Facebooku. Už včera ste si mohli prečítať o zmene stratégie a nahradení HTML5 natívnou aplikáciou. Hovoril však napríklad aj o vyhľadávačoch. Facebook vraj denne spracuje miliardu dopytov, hoci nie je vyhľadávačom. „Facebook má jedinečné postavenie na to, aby odpovedal na otázky ľudí. A v určitom okamihu to aj urobíme. Máme tím, ktorý na tom pracuje," prezradil Zuckerberg. Ľudia sa na sociálnej sieti pýtajú na konkrétne veci, napríklad kde môžu jesť suši, a nechcú kopu výsledkov, ktoré im ponúkne vyhľadávač, ale konkrétnu odpoveď. A práve taký vyhľadávač chce Facebook ponúknuť - na špecifickú otázku chce dať špecifickú odpoveď.
Google i Wolfram Alpha pracujú na sémantickom vyhľadávaní už dlho. Mohol by im Facebook, ako nováčik v tejto oblasti, konkurovať? Zrejme áno, a to v oblasti špecializovaných služieb. Ak vezmeme do úvahy všetky informácie, ktorými Facebook ako sociálna sieť disponuje, určite má lepšiu východisko ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH