Francúzsko navrhuje novú daň pre veľké internetové spoločnosti
Francúzsko neustále hľadá spôsoby, ako získať ďalšie peniaze do rozpočtu, a podľa správy v The New York Times prišiel francúzsky prezident François Hollande s návrhom novej dane - internetovej dane za zber osobných údajov. Mali by ju platiť spoločnosti ako Google, Amazon či Facebook, ktoré zhromažďujú obrovské množstvá informácií o používateľoch a využívajú ich na to, aby svoje služby aj reklamu prispôsobili záujmom konkrétnej osoby. Zbieranie osobných informácií im prináša nové obchodné príležitosti, osobné údaje sú teda novou „surovinou" digitálnej ekonomiky.
Ročné príjmy Googlu z reklamy presahujú 30 miliárd dolárov, odhaduje sa, že z toho asi 2 miliardy sú generované z používateľov vo Francúzsku. Spoločnosť by z toho teda mala krajine zaplatiť príslušnú daň. No prinútiť americké technologické spoločnosti zaplatiť takúto daň si bude vyžadovať viac času a úsilia, ako aj úpravu legislatívy a medzinárodnú spoluprácu.
Už vláda Nicolasa Sarkozyho navrhovala daň z internetovej rekl ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH