Grafika v hrách bude ešte dokonalejšia. Microsoft DXR prináša do jej vykresľovania technológiu ray tracingu
Počítačom generované scény sa vo filmoch zdajú oveľa realistickejšie než grafika v hrách. No čoskoro by sa to malo zmeniť.
V týchto dňoch na podujatí GDC 2018 oznámil Microsoft významný nový doplnok ku grafickému rozhraniu DirectX 12 – DirectX Raytracing (DXR). Podobnú technológiu prezentovala aj nVidia pod názvom RTX.
Obe technológie sú kompatibilné a vychádzajú z rovnakého princípu. Riešenie nVidie však funguje len na novej architektúre grafických čipov Volta, to znamená, že zatiaľ len s grafickou kartou nVidia Titan V. DirectX Raytracing však umožní použiť metódy ray tracingu aj v hrách a na súčasných grafických kartách.
Ray tracing je kvalitnejšia metóda vykresľovania ako rasterizácia. Vlastne napodobňuje to, ako osvetlenie funguje v reálnom svete.
Objekty sú osvetlené pomocou svetelných zdrojov a vypočítavajú sa dráhy imaginárnych lúčov spätne od oka pozorovateľa k rôznym predmetom na scéne, rôzne odrazy a interakcie svetla. Je to však výpočtovo náročná metóda a bežné spotr ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH