Herné šialenstvo - marec 2018
České Kingdom Come: Deliverance má úspech napriek kontroverzii
Jedna z najočakávanejších hier posledných rokov je tu a jej príchod sprevádzala istá kontroverzia. Finančne najnákladnejší český herný projekt posledných rokov to nemá ľahké. Okrem toho, že Dan Vávra, ktorý šéfuje Warhorse Studios, bol na internete obviňovaný z rasizmu, hra mala vo svojej úvodnej verzii dosť chýb. Spresníme, že obvinenia sa týkali neprítomnosti postáv tmavšej pleti v titule, ktorý sa odohráva v strednej Európe 15. storočia. Financovanie vývoja bolo založené na zbierke z Kickstarteru, hráči sa teda cítia zúčastnení na tvorbe, mali veľké očakávania, a preto sú dosť nároční. Vývoj trval štyri roky a napriek tomu vývojárskemu tímu ušlo niekoľko bugov. Optimalizácia nie je na najvyššej úrovni, bojový systém je zložitý a Kingdom Come kladie obrovské nároky na výkon vášho PC či konzoly. Vávra si zakladá na historickej vernosti miest, osôb aj detailov každodenného života v stredovekom Česku. Projekt je gigantický a má do podrobností prepracovaný systém RPG. Naše prvé dojmy sú prevažne kladné, no hra si vyžaduje veľa herného času, takže úplnú recenziu titulu vám prinesieme v budúcom PC REVUE. Len krátko po vydaní sa predalo milión kusov a podľa slov autorov sa hra už sama zaplatila. Krátko po vydaní vypustili niekoľko opravných záplat, a tak vám nabudúce poskytneme kompletný názor na už opravené Kingdom Come. Český dabing zatiaľ neexistuje, no tvorcovia jeho vytvorenie v budúcnosti nevylučujú.
Platformy: PC, PS4, Xbox One
Farming Simulator 19 bol ohlásený
Simulovaná farma možno nie je najobľúbenejší herný motív pre mnoho hráčov. Napriek tomu je však titul Faming Simulator dlhodobo úspešný a jeho fanúšikovia naň nedajú dopustiť. Milióny predaných kópií svedčia o tom, že GIANTS Software vedia, čo robia, keď hru zakladajú na zdanlivo nudných činnostiach, pre niektorých ľudí celkom bežných. Grafický engine má byť kompletne prepracovaný, z počítača či konzoly má vyťažiť maximum a tvorcovia sľubujú úžasné efekty.
K dispozícii budete mať tri rôzne svety, v ktorých môžete sadiť svoje virtuálne kalerábiky a jazdiť na virtuálnych traktoroch. Rovnako ako doteraz si budete môcť zahrať sólo, ale aj s priateľmi, čo je isto atraktívna možnosť, zvyšujúca zábavný aspekt hry. Zatiaľ bolo odhalené iba jedno z troch prostredí. Pôjde o Južnú Ameriku a okrem novej grafiky tvorcovia sľubujú zmeny aj vo všetkých ostatných aspektoch. Zoznam vozidiel vraj bude doteraz najväčší a môžete sa tešiť na nové farmárske aktivity, nové zvieratá, nové plodiny, ale aj nové herné mechaniky. Viac detailov sa zrejme ešte dozvieme, keďže hra je ohlásená až na koniec tohto roka.
Platformy: PC, PS4, Xbox One, Mac
Burnout Paradise sa dočkalo remasterovania
Starším hráčom to bude pripadať ako okamih, no od vydania Burnout Paradise prešlo už desať rokov. Ak vás bavilo pretekanie sa a demolovanie áut súperov, máme dobrú správu. Návrat do Paradise City vás čaká už 16. marca. Nová bude grafika v rozlíšení 4K, takže ak disponujete TV prijímačom s podporou tohto rozlíšenia, budete si vychutnávať každú iskru odletujúcu z odtrhnutých nárazníkov. Z tejto vety ste zrejme pochopili, že hra vychádza iba na konzolách.
Vrátane tých, ktoré by mali zvládnuť UHD. PS4 Pro aj Xbox One X majú prevádzkovať hru v 4K pri frekvencii 60 fps. Nebude chýbať skvelý soundtrack s titulnou skladbou od Guns N' Roses ani podpora pretekov s priateľmi online, kde bude možné plniť stovky výziev. V režime offline by mal fungovať multiplayer pre maximálne osem hráčov, čo je zrejme dosť na dobrú LAN párty. Titul bude obsahovať aj všetkých osem DLC a takmer 150 vozidiel, z čoho by asi stovku mali tvoriť automobily a zvyšok sú motorky. Zajazdíte si na mestských cestách, ale aj divých horských cestičkách a okrem klasickej jazdy vás čakajú bláznivé artistické kúsky a kopa demolačnej akcie. Predplatitelia služby EA Access si môžu pach spálenej gumy užiť už 9. marca v 10-hodinovej ochutnávke.
Platformy: PS4, Xbox One
Legendárny System Shock by sa mal dočkať oživenia
Nápad zrenovovať túto klasickú a úspešnú hru sa zrodil v hlavách Nightdive Studios a fanúšikov. Po úspešnej kampani na Kickstarteri vyzerala situácia nádejne, keby sa vývojári nerozhodli hru prerábať celkom verne. Pokúsili sa totiž zmeniť jej celkový vzhľad a atmosféru. Hráči, ktorí na vývoj finančne prispeli, s tým, pochopiteľne, nesúhlasia. Vyzbieralo sa až 1,35 milióna dolárov od 21 625 prispievateľov, no z peňazí už nič nezostalo. Údajne sa minuli na rôzne nerealistické experimenty so smerovaním hry. Tá je teraz v režime pozastaveného vývoja, no CEO vývojárskeho štúdia Stephen Kick zdôrazňuje, že to neznamená zrušenie projektu. Dôsledkom bolo aj prepustenie pätnástich externých spolupracovníkov, ktorí sa na prácach zúčastňovali, a tak to zvonka nevyzerá práve ružovo. System Shock bola jedna z prvých sci-fi FPS. Svetlo sveta uzrela v roku 1994 a inšpirovala množstvo nasledovníkov. Určite zaujme aj mladého hráča, no zatiaľ nevedno, či sa bude nová verzia ponášať na tú pôvodnú. Kick tvrdí, že taký je jeho ďalší zámer, a časovo vidí dokončenie hry v horizonte 18 až 24 mesiacov. Popri tomto remaku pracuje štúdio Otherside Entertainment na System Shock 3. Projekt však nemá s oživením pôvodnej hry nič spoločné.
Platformy: PC, PS4, Xbox One
Ghostbusters World bude využívať rozšírenú realitu
Po obrovskom úspechu Pokemon Go sa snažili viacerí vývojári využiť princíp rozšírenej reality v mobilných telefónoch. Najnovšie sa o to chce pokúsiť Sony. Spoločnosť zverejnila video, v ktorom predstavuje hru Ghostbusters World. Má byť zameraná na chytanie duchov zo všetkých dimenzií značky. To znamená, že tvorcovia sa budú inšpirovať v pôvodných filmoch Krotitelia duchov, ale aj komiksami, seriálmi, tematickými parkmi a v neposlednom rade videohrami. Duchov majú byť stovky druhov a pri ich chytaní hráča čaká urputný boj pomocou protónového lúča. K známym druhom pribudnú aj nové, aby hra priniesla originálny obsah. Na vývoji spolupracuje Sony so spoločnosťami Ghost Corps a FourThirtyThree Inc. Svoj podiel na projekte teda budú mať aj Dan Aykroyd a Ivan Reitman. Presný dátum vydania zatiaľ nepoznáme, no vieme, že to bude tento rok a podporované budú zariadenia s iOS aj s Androidom.
Platformy: Android, iOS
HTC Viveport prináša nové výhody predplatiteľom a viac peňazí vývojárom
Majitelia headsetov na VR vedia, že Viveport je softvér, ktorý ponúka obsah vo VR priamo, ale aj vo forme predplatného. To bude mať teraz väčšiu hodnotu, keďže pribudne prístup k exkluzívnemu obsahu a každomesačným zľavám. Takpovediac zlá správa je, že pre nových používateľov sa zvyšuje cena predplatného na 8,99 USD mesačne. Súčasní majitelia účtov majú garantovanú cenu 6,99 USD najmenej do konca roka a okrem toho dostanú aj jeden softvérový titul zadarmo. V súčasnosti je v databáze Viveportu 375 titulov, čo je 600-percentný nárast v porovnaní so stavom na začiatku poskytovania služby. Keďže sa zvyšuje poplatok pre predplatiteľov, zároveň sa zvýšia aj príjmy vývojárov softvéru v prostredí VR. Konkrétne budú inkasovať o 22 % viac a spomínané exkluzívne ponuky majú umožniť takisto viac marketingového uplatnenia. Hráč má z noviniek ťažiť hlavne v podobe rýchlejšie rozširovanej databázy, upriamenia pozornosti na vybrané tituly a uplatňovania rôznych akčných zliav.
Platformy: VR - HTC Vive
Zobrazit Galériu