CANON_112024 CANON_112024 CANON_112024

Herné šialenstvo december 2019

0

Čaká nás Diablo IV

Hack and slash legenda sa vracia na naše monitory a displeje. Ničiteľ mikrospínačov v myšiach menom Diablo bude mať nového pokračovateľa série, ktorý bude založený na boji proti antagonistovi menom Lilith. Ako sme mali možnosť vidieť v úvodnom, dejovo bohatom traileri, táto kráľovná ženských démonov je zrodená z krvi. Budeme proti nej bojovať opäť v náhodne generovanom prostredí rovnako ako v predošlých dieloch série. Zachovaný bude aj štýl MMO, teda svet zdieľaný viacerými hráčmi, systém voliteľnej obťažnosti a budeme môcť bojovať v zápasoch hráča proti hráčovi. Na to budú špeciálne určené zóny. Podľa prvotných informácií sa zdá, že budeme môcť jazdiť na rôznych tvoroch, ktoré sa budú môcť zapájať do boja. Novinka je prispôsobovanie postavy hráča. Okrem povolaní, ktorých bude päť, si teraz budeme môcť vybrať aj prvky vzhľadu a viac sa tak stotožniť s naším hrdinom. Dej hry nás posunie množstvo rokov po skončení udalostí z Diablo III. Ako sme už spomenuli, po tom, ako sme si vydýchli po porazení „základného zla“, sa na scénu dostáva Lilith, kráľovná sukúb. Ak ste už nedočkaví natrhnúť jej úsmev, máme zlú správu. Príchod hry a neskorších rozšírení je síce oficiálne potvrdený, no dátum ukončenia vývoja má byť údajne aj na pomery Blizzardu dosť vzdialený. Je možné, že sa bude viazať na príchod novej generácie konzol, takže ho odhadujeme na koniec roka 2020 a neskôr.

Platformy: PS4, Xbox One, PC, nextgen konzoly?

Neoficiálne sa hovorí o Mafii IV a oficiálne o remasteringu Mafie II

Asi najúspešnejšia česká herná séria Mafia sa od uvedenia tretieho dielu neteší veľkej obľube. Fanúšikovia spomínajú na fenomenálny prvý diel a jeho dôstojného nástupcu v podobe Mafie II. Po tom, čo na treťom pokračovaní už Česi prakticky nepracovali vďaka predaju značky, klesla popularita série veľmi hlboko. Hra bola pre väčšinu repetitívna, nudná a chýbal jej český dabing. Aktuálne správy o štvrtom pokračovaní sú preto prijímané veľmi rozpačito. Podľa informácií od bývalých členov vývojárskeho štúdia Hangar 13 a nemenovaného novinára sa na Mafii IV pracovalo už dávnejšie, no projekt bol pozastavený a po čase obnovený, údajne pre potenciál, ktorý značka evidentne má. Tieto neoficiálne zdroje naznačujú, že sa príbeh bude odohrávať v Las Vegas 70. rokov, dej by sa mal odohrávať v prítomnosti, bez retrospektív a dôležitý má byť systém reputácie. Ako pri ostatných významných herných tituloch aj tu možno očakávať, že si štvrtú Mafiu zahráme až na novej generácii herných konzol, teda zrejme až v roku 2021. Pre mnohých však bude dobrá správa, že sa má chystať remaster Mafie II a pracovať má na ňom česká pobočka štúdia. Je preto pravdepodobné, že hra si zachová svoj pôvodný charakter a možno sa jej dočkáme aj skôr ako Mafie IV. Nebudeme však tajiť prekvapenie, že sa v Hangar 13 rozhodli pre remaster dvojky. Jednotka, ktorú zub času nahlodal oveľa viac a za srdce chytila oveľa silnejšie, by mala isto väčší úspech v modernom grafickom kabáte.

Half Life: Alyx vyzerá vo VR veľmi lákavo

Už roky si fanúšikovia série Half Life robia žarty z tvorcov pre nekonečné čakanie na pokračovanie. Half Life 3 sa stal symbolom čohosi, čo by malo prísť, no nikdy nepríde. Alebo predsa? Nikto netuší... Valve však napokon poteší majiteľov headsetov na VR. Už sama správa o tom, že sa vo „vesmíre“ Half Life po toľkých rokoch znova čosi deje, je vzrušujúca a prvý trailer nám potvrdil, že sa je na čo tešiť. Čaká nás parádna grafika, plno akcie a využívanie prostredia. Názov naznačuje, že dej sa bude sústreďovať na Alyx Vance, spojenkyňu hrdinu Gordona Freemana. Zrejme tak možno očakávať nadviazanie scenára tam, kde druhý Half Life nechal otvorené vrátka hráčovej fantázii. Možno viete, že headset na VR od Valve má názov Valve Index a umožňuje uchopiť, resp. dotýkať sa virtuálnych predmetov jednotlivými prstami. To by mohlo byť zaujímavo využiteľné aj v chystanom titule a je viac ako pravdepodobné, že nový Half Life bude mať za úlohu podporiť túto platformu v predajoch. Nový titul série bol oficiálne oznámený pomocou konta na Twitteri, ktoré vzniklo iba nedávno, no je oficiálne potvrdené a správu o Alyx, ako budúcej „hernej vlajkovej lodi vo VR“, retweetovalo niekoľko zamestnancov spoločnosti. Správa prišla symbolicky 19. novembra, presne na 21. výročie vydania prvého Half Life, a hra má uzrieť svetlo sveta už v marci 2020.

Platformy: všetky známe VR headsety

Na boj s toxicitou v CS:GO nasadili umelú inteligenciu

Dnes už nikoho neprekvapí, že svet hier online je plný tzv. toxicity. Hráči na seba slovne útočia celkom bežne, niektorí podvádzajú, obťažujú atď. Podľa štatistík takéto správanie zažilo viac ako 74 % hráčov. No pri množstve správ, ktoré sa v in-game četoch denne vyprodukuje, nie je možné, aby bolo každé takéto správanie moderované a potlačené ľudskými silami. Spoločnosť FACEIT, ktorá usporadúva profesionálne súťaže v e-športoch, spojila sily s Google Jigsaw, projektom, ktorý je zameraný všeobecne na internetovú bezpečnosť vrátane falošných správ a extrémistických hrozieb. Tak vznikla Minerva, systém umelej inteligencie, ktorý sa učí rozpoznávať toxické správanie a zatiaľ je nasadený konkrétne v CS:GO. Pri rozpoznávaní sa to však nekončí, Minerva nezbedníkom, ktorí otravujú život ostatným hráčom, môže najskôr udeliť varovanie. Ak si nedajú povedať, jej opatrenia sa stupňujú, až napokon rozdáva bany. Zdá sa, že tento spôsob je napriek veľmi skorej verzii softvéru (0.1) hneď od začiatku mimoriadne úspešný. Či už ide o rasizmus, sexizmus, alebo iné nenávistné prejavy, od augusta do konca septembra klesol počet toxických správ v čete CS:GO o vyše 20 %. V konkrétnych číslach je to približne z 2,28 mil. na 1,82 mil. správ, takže sa zdá, že si mnohí potenciálni vinníci dobre rozmyslia, či sa im vôbec oplatí stať sa vinníkom a dostať ban. Minerva rozdala 90 000 varovaní a 20 000 banov. Môžeme teda konštatovať, že ide o účinný krok správnym smerom, aj keď nie všetko toxické správanie môže rozpoznať stroj. Systém zatiaľ nezvládne ani boj proti cheaterom, no zdá sa, že jeho nasadenie bude pôsobiť aj preventívne.

Doom Eternal sa odkladá, no bude k nemu bonus

Už to vyzeralo, že sa pokračovanie jednej z najstarších herných sérií ukáže v novembri, no id Software a Bethesda Softworks, ako vydavateľ, oznámili, že sa vydanie hry prekladá na 20. marca 2020. Vývojári tvrdia, že chcú dodržať svoj štandard rýchlosti a kvality. Preloženie dátumu vydania sa týka PC, Xbox One, PS4 a Google Stadia. Hra vyjde aj na Nintendo Switch, no kedy, to sa zatiaľ nevie. Krátko po vydaní na menované platformy sa máme dočkať bezplatnej aktualizácie, v ktorej do hry pribudne Invasion Mode, čo bude režim, v ktorom môžete vstúpiť do hry niekoho iného ako démon a bojovať proti nemu. A to znie naozaj zaujímavo. Nebudú však chýbať ani klasické režimy pre viacerých hráčov. Doom Eternal má byť pokračovaním Doomu z roku 2016, a aby zápletka nebola náhodou príliš zložitá, ide iba o to, že sa Doom Slayer opäť vrátil na Zem napadnutú démonickými silami, aby zachránil ľudskú rasu. Grafika je založená prvýkrát na engine id Tech 7. Dobrá správa je, že ak si predobjednáte Doom Eternal, dostanete k nemu zadarmo Doom 64. Ide o prerábku klasiky, ktorá vyšla exkluzívne na konzole Nintendo 64 ešte v roku 1997. Mala by sa dať získať aj samostatne, vychádza v ten istý deň ako Eternal.

Platformy: PS4, Xbox One, PC, Google Stadia, neskôr Nintendo Switch

Death Stranding je vraj jedna z najlepších hier všetkých čias

Redaktor istého portugalského športového magazínu porušil podpísanú dohodu o mlčanlivosti. O tejto novinke od Sony vyhlásil, že ide o jednu z najlepších hier v histórii, aj keď nie je pre každého. Hra zatiaľ vyšla na Playstation 4 a hráči s PC si musia počkať až na leto 2020. Recenzie sa však sypú zo všetkých strán a drvivá väčšina z nich nešetrí superlatívmi a nezvyčajne vysokými hodnoteniami. Najpozitívnejšie je hra hodnotená v Európe a Japonsku, v USA až taká úspešná nie je. Legendárny Hideo Kojima, ktorý za hrou stojí, odvážne tvrdí, že Američania nie sú dostatočne disponovaní na to, aby ocenili kvalitné dielo, ako je Death Stranding. Podľa neho majú v USA úspech skôr strieľačky, ktorou hra nie je. Obsahuje síce akciu, no jej gro má byť v rozprávaní príbehu. Dej je zasadený do Spojených štátov v období, keď je planéta Zem zaplavená ničivými príšerami z dimenzie medzi životom a smrťou. Hráč sa ocitne v úlohe Sama Bridgesa, ktorého stvárnil Norman Reedus, známy z Walking Dead. Bridges je kuriér, ktorý má za úlohu doručovať zásoby do prežívajúcich posledných kolónií, ktoré sú izolované a zostávajú prepojené iba pomocou bezdrôtovej komunikačnej siete Chiral Network. Hra obsahuje aj ďalšie známe tváre z filmovej oblasti a pozitívne kritiky si vyslúžil dabing, soundtrack aj grafická stránka. Svet Death Stranding je otvorený a obsahuje aj asynchrónne online funkcie. Dej teda nie je lineárny a postavu možno zlepšovať za odmeny, ktoré sa líšia podľa toho, či sú doručované zásoby neporušené. Dokonca zaváži aj to, ako ich hráč zabalí. Ovplyvňuje to Samovu schopnosť pohybu po svete. Nechýba ani možnosť spolupráce s inými hráčmi, napríklad doručením ich nedoručenej zásielky.

Platformy: PS4, neskôr PC

Zobrazit Galériu

Peter Vnuk

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať