Herné šialenstvo január-február 2020
Nerealistické operovanie v Surgeon Simulator 2
Úspešný prvý diel bola jednoduchá hra, ktorej vývoj bol rekordne krátky. Prvá verzia vznikla za 48 hodín a komerčná za 48 dní. Napriek tomu si produkt Bossa Studios získal srdcia (a ostatné orgány) komunity hráčov. Podstata hry je v ovládaní rúk chirurga pri operáciách, pričom hráč sa na všetko pozerá z pohľadu prvej osoby. Ovládanie je v tomto prípade dosť dôležité. Pomocou pravého tlačidla myši a jej pohybom možno otáčať rukou, ľavým tlačidlom ruku spustíte nižšie. Na uchopenie predmetov sa využívajú tlačidlá na klávesnici, čo je občas vcelku náročné, napríklad pri operácii v pohybujúcej sa sanitke. Takýto zaujímavý režim a niekoľko ďalších je však odmena za ukončenie niektorých základných druhov operácií. Prvá hra mala takisto originálne DLC, v ktorých sme mali možnosť operovať mimozemšťana či transplantovať srdce vtedajšiemu prezidentskému kandidátovi Donaldovi Trumpovi. Čo si tvorcovia na nás prichystali v pokračovaní, sa presne nevie. Predpokladáme, že pôjde zrejme o podobnú hru s modernejším grafickým kabátom a naisto vieme, že sa pripravuje kooperatívny multiplayer. V Surgeon Simulator 2 teda budú môcť na jednej operácii spolupracovať až štyria kamaráti. V traileri si chirurgovia s trochu desivými pohľadmi chystali na operáciu nie práve medicínske kladivá a pílky, pacientove končatiny skladali ako skladačku, takže k serióznej simulácii to bude mať isto ďaleko. Vydanie je stanovené všeobecne na rok 2020.
Platformy: Windows, OS X, Linux, iOS, PS4, Android, Nintendo Switch
Čaká nás Fast & Furious Crossroads
Na The Game Awards 2019 sme sa dozvedeli, že sa chystá herná adaptácia filmovej série Fast and Furious. Spoločnosť Codemasters kúpila Slightly Mad Studios, kde sa predtým pracovalo na známom titule Project Cars. Ten však mal ambíciu stať sa čo najrealistickejšou simuláciou, a tak je trochu zvláštne, že práve toto štúdio bude pracovať na vysoko arkádovej hre. Podľa trailera možno povedať, že nás čaká množstvo akcie a známe tváre. Takisto dabing pôvodnými hercami je povinnosť. Nebol by to Vin Diesel, keby ho daboval Vin Benzín, všakže? Originálna atmosféra filmu tu teda pravdepodobne bude, no vlna kritiky sa po traileri zniesla hlavne na grafickú stránku hry. Zdá sa, že bude na úrovni titulov spred desiatich rokov. Ak sa bude zhodovať s tým, čo sme videli, grafiku bude možné označiť vyslovene za nemodernú a fyzika pohybu vozidiel tiež nepôsobí veľmi prepracovane. Zostáva veriť, že tvorcovia do vydania hry v máji 2020 na týchto nedostatkoch zapracujú. Hlavne ak uvážime, že skúsenosti z Project Cars by mali byť pre nich na tento účel ideálne. V tom istom mesiaci, v ktorom hra vyjde, by mal prísť do kín film Fast & Furious 9, takže hra bude musieť na jeho podporu a využitie vlastného obrovského potenciálu vyzerať podstatne lepšie. Pozitívne je, že príde na všetky hlavné herné platformy.
Platformy: PC, PS4, Xbox One
Pokračovanie mimoriadne úspešného titulu Senua's Saga: Hellblade II
Azda neexistuje herný nadšenec, ktorý by nevedel o existencii titulu Hellblade: Senua's Sacrifice. Hra bola hlbokou psychologickou sondou do duše bojovníčky zmietanej vnútorným bojom s démonmi. Množstvo hráčov reagovalo až s dojemnou vďačnosťou a tvorcovia mohli byť na seba právom hrdí, že vytvorili herný titul, ktorý dokázal vysoko realisticky znázorniť život so psychickými problémami či poruchami. Okrem toho však obdiv získala aj grafická stránka, pútavosť príbehu a hra zaznamenala naozaj vysoké, mnohomiliónové predaje, takže Hellblade môžeme označiť za mimoriadny počin hodný úcty. O to väčšiu radosť spôsobilo oznámenie, že sa chystá pokračovanie. Ponesie názov Senua's Saga: Hellblade II a na starosti ho bude mať štúdio Ninja Theory, ktoré v júni 2018 odkúpil Microsoft. Nepôjde síce o ten istý tím ako pri prvej hre, ale azda to nebude prekážať. O príbehu v tejto chvíli veľa nevieme, no hra bude pravdepodobne ešte o čosi temnejšia a dej sa má sústrediť okolo severských rituálov a obetovania. Pozerať sa budeme z pohľadu tretej osoby, opäť budeme bojovať a riešiť rébusy. Rozpočet je však oveľa bohatší ako pri prvom Hellblade, a tak môžeme očakávať ešte prepracovanejšie detaily a všeobecne rozsiahlejšiu a mohutnejšiu hru. Grafiku by mal poháňať Unreal Engine 4 a soundtrack, ktorého ochutnávku možno absolvovať v traileri, by mala zaobstarať skupina Heilung. Realistické znázornenie psychózy protagonistky tvorcovia opäť konzultujú s profesionálmi, takže očakávame špičkovú a realistickú atmosféru. Zaujímavé je, že ide o prvý titul, ktorý je prezentovaný ako vyvíjaný pre Xbox Series X, takže ide vlastne o ochutnávku hry budúcej generácie. Isto sa však dočkáme aj vydania na PC, no majiteľov Playstation musíme sklamať, s touto platformou sa neráta. Dátum vydania nepoznáme, hra je v ranom štádiu vývoja, no zrejme to nebude hneď pri vydaní Xbox Series X a ani skoro po ňom.
Platformy: Xbox Series X (možno Xbox One), PC
Scarlett dostáva meno: Xbox Series X
Očakávaná konzola bola doteraz označovaná kódovým názvom projektu Scarlett, no konečne sme sa dozvedeli, ako sa bude volať. Od The Game Awards 2019 sa o nej hovorí ako o Xbox Series X, a keďže sa to nevyslovuje práve najľahšie a nie je to ani krátke, mnohí začali ihneď používať prosté označenie Xbox. Navyše táto krátka verzia sa vyskytuje aj vo vyjadreniach niektorých zástupcov Microsoftu. Označovanie týchto konzol teda generačne nepostupuje podľa viditeľnej logiky. Najskôr sme tu mali Xbox, potom Xbox 360, Xbox One a teraz zasa Xbox. Konzoly novej generácie však majú prísť vo dvoch variantoch, a tak s prihliadnutím na poučenie z minulosti je možné, že uvidíme označovanie typu Xbox Series X a Series S. Nová konzola sa má dostať na trh s príchodom sviatkov 2020 a konkurenciu má prevalcovať rozlíšením 4K pri stabilnej frekvencii 60 fps, variabilnou frekvenciou do 120 fps a napokon podporou rozlíšenia 8K. Výrobca si dáva záležať na tom, aby zdôraznil vysoký výkon konzoly, a tak jej dal dizajn pripomínajúci vysokú vežu. Ten síce začala verejnosť okamžite parodovať a zosmiešňovať, no podstatné je, že v Sony budú mať čo robiť, aby sa s Playstation 5 dokázali Xbox Series X vyrovnať či výkon stroja dokonca prekonať. Osemjadrový procesor AMD Zen 2 s frekvenciou 3,6 GHz má mať štvornásobne vyšší výkon ako prototyp Project Scarlett. Phil Spencer zdôraznil, že napr. nahrávacie obrazovky sú čosi, čo by chceli novou konzolou „virtuálne eliminovať“. Prispieť k tomu má aj kombinácia pamätí GDDR6 a SSD, ktoré je údajne 40-krát rýchlejšie ako tie bežné. Tu odhaľujeme ďalší dôvod, prečo má Series X tvar veže. Vysoký výkon prináša potrebu efektívneho chladenia. Fanúšikov asi bude zaujímať informácia, že bol prepracovaný aj ovládač, ktorý bude použiteľný aj na Xbox One. Starší ovládač bude zasa spolupracovať s novou konzolou.
Chystá sa koncert hudby z hry Mafia
Legendárna česká hra si získala srdcia fanúšikov nielen kvalitným príbehom vyvolávajúcim emócie a poctivým spracovaním, ale aj pútavým profesionálnym soundtrackom. Ak vám pri počúvaní skladieb z prvej a druhej Mafie naskakuje husia koža a v kútiku oka sa leskne neodbytná slza nostalgie, asi vás poteší, že si ich budete môcť už čoskoro vychutnať naživo. Orchestrálny koncert sa odohrá vďaka spolupráci brnianskej filharmónie a GameDev Area už 4. marca 2020 o 19.00. Vyše 60-členný orchester vám bude prezentovať v 120-minútovom (vrátane prestávky) hudobnom diele to najlepšie z Mafie I a II. Koncert sa odohrá v hale Forum na pražskom Karlíne a cena vstupeniek sa pohybuje od 899 Kč (35 eur) do 1499 Kč (59 eur) podľa umiestnenia. Taktovku bude mať v ruke Chuchei Iwasaki a usporiadateľ koncertu zdôrazňuje, že dress code nie je stanovený, no vzhľadom na úctu, ktorú si Mafia po 17 rokoch od svojho uvedenia zaslúži, vrelo uvíta hostí v odevoch či doplnkoch s mafiánskou tematikou. Udalosť nájdete aj na Facebooku pod názvom Mafia Live - Orchestral Concert (Prague).
The Wolf Among Us 2 je ohlásený
Po zániku Telltale Games sme nesmútili dlho. Štúdio vstalo z mŕtvych a ďalšia dobrá správa je, že ohlásilo začiatok prác na titule The Wolf Among Us 2. Epizodické dobrodružstvo Bigbyho Wolfa bude mať teda pokračovanie, v čo už nedúfali ani niektorí optimisti. Sľúbený je aj pôvodný dabing postáv, takže nás opäť čaká Adam Harrington v úlohe Bigbyho a Erin Yvette ako Snow White. V prvej hre, rozdelenej na niekoľko epizód, sme sa vďaka detektívnym postupom hlavného hrdinu dozvedeli, že brutálna vražda môže byť občas iba vrchol ľadovca nad udalosťami oveľa širších rozmerov. Hra bola unikátna inšpiráciou v komiksových príbehoch, čomu zodpovedalo grafické vyhotovenie, ale aj spôsobom, ako sa hráč môže rozhodovať. Tvorcovia dokázali správne odhadnúť mieru rozhodnutí, ktoré hráč činí za Bigbyho tak, aby nemal pocit, že sa zúčastňuje iba na interaktívnom filme. Práve naopak, rozhodnutia majú zásadný dosah na vývoj deja a hráč je doň výrazne vtiahnutý. Aj v druhom pokračovaní série budú Bigby a Snow nútení rozuzliť nové tajomstvá mesta Big Bad City. Ešte jedna dobrá správa na dôvažok – hlavný scenárista, autor hudby a niekoľko ďalších kreatívcov pôvodnej hry sa budú podieľať aj na TWAU 2.