Hybridný elektrický kamión dokáže pri prejdení 100 000 km ušetriť na palive až 20 000 eur
V Nemecku nedávno odštartoval projekt eHighway, v rámci ktorého sa testujú hybridné nákladné vozidlá poháňané cez nadzemné vedenia. Na diaľnici A5 bola medzi mestami Langen/Mörfelden a Weiterstadt (južne od Frankfurtu) uvedená do prevádzky 5 km testovacia dráha, kde päť logistických spoločností v reálnej prevádzke vyskúša hybridné, batériami poháňané kamióny v projekte ELISA.
Hybridný elektrický kamión je forma nákladného automobilu, ktorý využíva technológiu hybridného elektrického vozidla (HEV) namiesto použitia spaľovacieho motora. Špeciálne navrhnuté vozidlá sa môžu nabíjať, keď jazdia pod inštalovaným nadzemným elektrickým vedením, aké používajú napríklad električky, trolejbusy či vlaky. Systém dodáva 670 voltov jednosmerného prúdu do zberačov nákladných vozidiel a funguje len pri rýchlostiach nižších ako 90 km/h.
Cieľom testu je zozbierať a analyzovať údaje pred prípadnou realizáciou projektu aj v iných častiach krajiny. Technológia je určená na pomoc pri znižovaní znečisten ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH