Ice Bucket Challenge absolvoval už aj Bill Gates a Mark Zuckerberg
Na sociálnych médiách beží nová zábavka - ľudia sa oblievajú ľadovou vodou. Ide o výzvu Ice Bucket Challenge. Ak niekto takúto výzvu dostane (obyčajne cez Facebook), musí sa obliať vedrom studenej vody a video o tom uverejniť do 24 hodín. Ak výzvu nesplní, musí poslať peniaze na charitu.
Nejde však o nový módny výstrelok miliardárov, akcia má konkrétny cieľ - zvýšiť povedomie o amyotrofickej laterálnej skleróze (ALS), smrteľnom neurodegeneratívnom ochorení, známom aj ako Lou Gehringova choroba. Pôvodná myšlienka bola buď dať na výskum ALS 100 dolárov, alebo si vyliať na hlavu vedro studenej vody. Predpokladalo sa, že ľudia si zvolia radšej prvú možnosť. No ako ukazujú videá na internete, stala sa z toho celkom dobrá zábava - vyzvaní pošlú aj peniaze, aj sa oblejú ľadovou vodou.
Podľa Asociácie ALS sa vďaka výzve vyzbieralo 15,6 milióna dolárov, čo je deväťkrát viac, ako sa bežne vyzbiera za rovnaký čas. Ďalšia dobročinná organizácia Project ALS zaznamenala v pr ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH