Inzerenti sa búria, reklamu na internete „pozerajú“ najmä roboty
V posledných rokoch je schéma predaja a zobrazovania internetovej reklamy čoraz zložitejšia a stále viac automatizovaná. Tým narastajú možnosti podvodného správania. Ukazuje sa, že prevádzka sietí botov a vytváranie falošných zhliadnutí je dnes lukratívny biznis.Zaujímavé čísla o tom pri niesol článok agentúry Bloomberg . Podľa nich až 11 % displejovej inzercie a takmer štvrtinu reklamných videí si „pozrie" len softvér, nie ľudia. Niektoré spoločnosti napríklad vytvoria webové stránky, ktoré ľudia málokedy navštívia, no zaplatia inej spoločnosti, aby na nich vytvorila návštevnosť rôznymi pochybnými metódami. Môže ísť o tzv. pop-under okná (teda okná otvorené pod oknom, na ktoré sa pozeráte), ktoré si môžu od používateľov vynútiť kliknutie na odkaz, v iných prípadoch je to čisto automatizovaná prevádzka generovaná botmi. Výsledok je taký, že zadávatelia inzercie platia za reklamu, ktorú nevidel nijaký človek. Tento druh podvodného správania umožňujú reklamné siete, ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH