S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Inzerenti sa búria, reklamu na internete „pozerajú“ najmä roboty

Bezpečnosť
0
V posledných rokoch je schéma predaja a zobrazovania internetovej reklamy čoraz zložitejšia a stále viac automatizovaná. Tým narastajú možnosti podvodného správania. Ukazuje sa, že prevádzka sietí botov a vytváranie falošných zhliadnutí je dnes lukratívny biznis.Zaujímavé čísla o tom pri niesol článok agentúry Bloomberg . Podľa nich až 11 % displejovej inzercie a takmer štvrtinu reklamných videí si „pozrie" len softvér, nie ľudia. Niektoré spoločnosti napríklad vytvoria webové stránky, ktoré ľudia málokedy navštívia, no zaplatia inej spoločnosti, aby na nich vytvorila návštevnosť rôznymi pochybnými metódami. Môže ísť o tzv. pop-under okná (teda okná otvorené pod oknom, na ktoré sa pozeráte), ktoré si môžu od používateľov vynútiť kliknutie na odkaz, v iných prípadoch je to čisto automatizovaná prevádzka generovaná botmi. Výsledok je taký, že zadávatelia inzercie platia za reklamu, ktorú nevidel nijaký človek. Tento druh podvodného správania umožňujú reklamné siete, ...

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať