S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

Java pod lupou I. /3.časť

0
Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Typy, výrazy, operátory V predošlej časti sme sa dozvedeli o tom, že program v Jave pozostáva z kolekcie tried, na základe ktorých počas behu programu vznikajú objekty. Tie medzi sebou navzájom komunikujú pomocou správ. Konkrétny spôsob realizácie správ je v prípade Javy klasické volanie funkcií, ktoré v tomto prípade nazývame metódami. Každá metóda, ako aj každá premenná je súčasťou nejakej triedy. Druhá polovica predchádzajúcej časti opisovala program z  lexikálneho hľadiska – komentáre, oddeľovače a predovšetkým klasifikáciu lexikálnych jednotiek, stavebných jednotiek programu, akoby korálikov, ktoré jeden po druhom navlieka programátor na šnúru, tvoriac tak použiteľný program. V tretej časti seriálu o Jave sa čitateľ dozvie o údajových typoch, ktoré v Jave možno používať, a o spôsobe ich použitia vo forme výrazov. Takisto tu nájde opis najjednoduchších operátorov, realizujúcich základné matematické operácie, ...

Vladimír Klimovský

Všetky autorove články
Java seriál

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať