S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

Java pod lupou I. /5.časť

0
Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Príkazy Vitajte pri ďalšom pokračovaní nášho rozprávania o Jave. V piatej časti sa dozviete, ako pomocou príkazov jazyka vysvetlíme počítaču, čo má presne robiť pri vykonávaní nášho programu. Skôr však, než začneme, treba uzavrieť ešte tému operátory. Podľa môjho pôvodného úmyslu k tomu malo dôjsť ešte v predošlej časti, ale vzhľadom na určité problémy pri výrobe časopisu sme po dohode s redakciou štvrtú časť Javy pod lupou o niečo skrátili. Chýbajúci záver teda dostávate do rúk teraz. Pretypovanie Poslednou témou, ktorá spadá do časti venovanej operátorom, je špeciálny typ výrazu, tzv. pretypovávací výraz. Jeho syntax je jednoduchá – pred výraz, ktorému chceme explicitne zmeniť typ, napíšeme tento výsledný typ do okrúhlych zátvoriek. V C++, vlastne ešte v C blahej pamäti, sa tomuto zápisu hovorí aj operátor pretypovania. V Jave sa dáva prednosť pojmu pretypovávací výraz (cast expression). V praxi sa obyčajne ten ...

Vladimír Klimovský

Všetky autorove články
Java seriál

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať