S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

Java pod lupou I. /9.časť

0
Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál Dedičnosť Byl pozdní večer, první máj… hm, ako ten čas letí. No, ale naspäť k Jave. V minulej časti sme hovorili o deklarácii tried a vytváraní objektov. Tento mesiac sa budeme zaoberať spájaním tried do hierarchie dedičnosti a princípom fungovania polymorfizmu. Vzťah dedičnosti Pri objektovo-orientovanom návrhu analytik často prichádza k zisteniu, že objekt, ktorý práve navrhol, sa do značnej miery podobá inému objektu, dokáže reagovať na rovnaké správy (i keď nie nutne rovnakým spôsobom) a naviac pridáva svoju vlastnú funkčnosť. Bolo by preto dobré, keby sa nový objekt dal vytvoriť na základe pôvodného, s explicitným vymenovaním nových vlastností a s tým, že všetky nezmenené vlastnosti nový objekt automaticky „zdedí“. Tento jav, nazývaný dedičnosť, patrí medzi základné, hoci nie fundamentálne princípy OOP. Je takisto možné sa stretnúť s iným pomenovaním vzťahu dedičnosti – môžeme povedať, že odvodený objekt, tz ...

Vladimír Klimovský

Všetky autorove články
Java seriál

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať