Kognitívny systém môže rozhodnúť, či bude auto bezpečnejšie šoférovať človek alebo autonómny systém
Vedci z IBM si dali patentovať nový kognitívny systém, ktorý by pomohol určiť, kedy by mal samojazdný systém automobilu prevziať kontrolu nad vozidlom od vodiča. Do hry tu vstupuje množstvo rôznych ukazovateľov, ako je napr. ľudská únava a emocionálne stavy, ako aj mechanické funkcie vozidla.
Palubné senzory by monitorovali fyziologické aspekty vodiča, napr. jeho tepovú frekvenciu, smer pohľadu, pozornosť. Kognitívne systémy by potom mohli vyhodnotiť, že v danej situácii by autonómne auto bolo schopné jazdiť bezpečnejšie. Systém by mal sledovať aj technické aspekty vozidla, ako je schopnosť vyhýbať sa prekážkam, ale aj problémy v navigácii, ktoré by lepšie zvládol človek.
IBM v podstate predpokladá tretiu inteligenciu, ktorá by dohliadala na vodiča aj autonómny systém vozidla. Mohla by zistiť aj menšie nedostatky, napríklad problém s tlakom v pneumatikách, a usúdiť, že by bolo lepšie, keby kontrolu nad vozidlom prevzal človek. No v prvom rade má zisťovať na základe analýzy zhromažden ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH