Komponenty eGovernmentu potrebujú optimalizáciu, tvrdí Pellegrini
Mnohé komponenty eGovernmentu, hoci fungujú, si vyžadujú optimalizáciu. Vyhlásil to v rámci konferencie Jarná ITAPA 2016 podpredseda vlády pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini. Podľa neho by sa mali stať prístupnejšie pre užívateľov, tzv. user friendly.
Od roku 2007 sa urobil podľa vicepremiéra veľký kus práce, vybudovali sa referenčné registre, kľúčové komponenty eGovernmentu a zároveň začali fungovať aj prvé elektronické služby. "Mnohé z nich fungujú veľmi dobre, ale častokrát ukryté a nejako tak v pozadí. Občan častokrát nielen ich nevidí, ale má pocit, že štát na neho zabudol," zhodnotil Pellegrini. Konkrétnym príkladom, kedy služby fungujú, avšak nie úplne tak, ako by mali, je podľa neho dohodnutie termínu na dopravnom inšpektoráte. "Super nápad, super služba, ušetrí vám to čas," poznamenal podpredseda vlády. Problém však vidí v zbytočných krokoch navyše, v ktorých sa užívatelia môžu stratiť.
Od 1. júna tohto roka funguje nový Úrad podpredsedu Vlády SR pre investície ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH