Kto vládol reklame na internete minulý rok?
TNS Slovakia monitoruje aktivitu slovenských užívateľov internetu na 2650 slovenských webových stránkach. Z údajov za reportovaných 115 portálov vyplynulo, že sa v roku 2012 objavilo na týchto 115 portáloch viac ako 518 tisíc dispejových reklamných formátov (ďalej len „bannerov"). V priemere denne pripadlo na jeden website 12 bannerov.
Celkovo pripadá na 15 najväčších webov až 72 percent všetkých nasadených bannerov v roku 2012. Približne 21 percent všetkých nasadených bannerov možno považovať za selfpromo, teda reklamu na vlastné produkty a značky vlastníkov portálov. Táto skutočnosť má vplyv aj na umiestnenie samotných médií v rebríčku TOP 10 zadávateľov.
Rebríček zadávateľov reklamy na internete vedie Lidl. Medzi top 10 zadávateľmi sú aj všetci traja mobilní operátori.
Poradie TOP 15 zadávateľov
Poradie
Zadávateľ
1
Lidl
2
Slovak Telekom
3
Markíza - Slovakia
4
Kraft Foods Slovakia
5
Telefonica Slovakia
6
Centrum Holdings
7
Fashion days shopping
8
Petit Press
9
Oran ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH