Lara Croft bude mať realistickejšie vlasy
Spoločnosť AMD na svojom webe predstavila novú technológiu Tress FX, ktorá sa objaví v tohtoročnom reboote série Tomb Raider. Tress FX sa zameriava na realistické renderovanie vlasov Lary Croft. Technológia bola vyvinutá v spolupráci s herným štúdiom Crystal Dynamics a využíva rozhranie a programovací jazyk DirectCompute. Je založená na technológiách Order Independent Transparency (OIT) a Per-Pixel Linked-List (PPLL).
Pri real-time simulácii je každý vlas simulovaný ako reťazec s desiatkami článkov, na ktoré pôsobí gravitácia, pohyby hlavy, vietor, inak sa vlasy správajú, keď sú mokré. Vykonáva sa aj detekcia kolízií - jednak medzi vlasmi navzájom, jednak s inými objektmi (pevné objekty, Larina hlava, oblečenie, telo). Na tento typ úloh sú podľa vyjadrenia AMD vhodné grafické karty Radeon HD 7000 (je otázne, či takáto pokročilá simulácia vlasov bude fungovať aj na iných kartách).
Tomb Raider bude oficiálne vydaný 5. marca, v rámci akcie AMD teraz pridáva túto hru zadarmo k n ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH