Machinima – toto je budúcnosť televízie?
Machinima patrí medzi najsledovanejšie kanály v rámci služby YouTube. V decembri minulého roka si ju pozrelo 262 miliónov unikátnych divákov, videá mali dovedna 2,6 miliardy zhliadnutí. Počas roka 2012 si používatelia pozreli videá z produkcie Machinimy 20 miliárd krát. O aký žáner ide? O videoherné videá.
Počas hernej konferencie E3 mala Machinima 14,4 milióna unikátnych divákov v jeden deň. Používatelia za daný týždeň vygenerovali 455 miliónov zhliadnutí.
V čom spočíva čaro Machinimy? V správnom využití internetu, YouTubu ako platformy a hernej komunity. Machinima na svojom kanáli YouTube vysiela prevažne videá z hier - tie sú neraz zostrihané a upravené. Nechýba ani dabing, o ktorý sa postarajú sami hráči. Výsledkom je herné video, ktoré disponuje príbehom a často aj humorom. Hoci sa dabované herné videá objavili už pred viac ako 10 rokmi spoločne s pojmom machinima, značnú popularitu si získali až v priebehu posledných troch rokov a momentálne ide o jednu z hlavných foriem zábav ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH