S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Maximálna účinnosť v bohatom priestore

Tlačové správy
0
  • Výkonný motor 3.0 V6, účinný elektromotor a nová batéria pre vysokú         efektivitu a veľa zábavy pri jazde
  • Zvýšená kapacita batérie pre dojazd na čisto elektrický pohon až do 90km    (v mestských oblastiach podľa normy WLTP EAER City)
  • Nové možnosti: riadenie všetkých kolies a elektromechanická aktívna stabilizácia náklonu (eAWS) umožňujú dynamickú jazdu

Audi modernizuje elektrifikované modely Q7 a Q8 s aktualizovanou technológiou batérií a efektívnejšími jazdnými režimami. V rámci modernizácie modelov bol prepracovaný aj dizajn exteriéru, ktorý obsahuje nové predné a zadné nárazníky, ktoré zvýrazňujú výrazný charakter oboch modelov. Po prvýkrát sú oba plug-in hybridy k dispozícii s riadením všetkých kolies pre vyššiu mieru bezpečnosti a komfortu. Elektromechanická aktívna stabilizácia náklonu (eAWS) zaručuje ešte dynamickejšie jazdné vlastnosti. Ceny sa začínajú od 82 020 eur (Q7 55 TFSI e) a 91 420 eur (Q8 55 TFSI e).

S_1124 T TABS10 Advertisement

Väčšia batéria, väčší výkon, dlhší dojazd

Srdcom oboch plug-in hybridov je trojlitrový šesťvalcový motor Otto s výkonom 250 kW (340 k), kompaktný elektromotor (PSM) s maximálnym výkonom 130 kW a krútiaci moment 460 Nm a nová, výkonnejšia, kvapalinou chladená lítiová batéria umiestnená pod podlahou kufra. Energia batérie je sústredená v 17 článkoch s kapacitou po 70 Ah, tzv. Šesť stohov tvorí jeden celok, ktoré sú zapojené do série. Táto kompaktná konštrukcia vo vnútri krytu batérie eliminuje potrebu ďalšieho krytu modulu, čo vedie k vyššej hustote výkonu. Konštrukcia dosahuje maximálnu kapacitu 25,9 kWh brutto (22 kWh netto) pri napätí 370 V. Výsledkom zvýšenej kapacity je plne elektrický dojazd až 90 km v mestských oblastiach podľa normy WLTP EAER City: to zodpovedá kombinovanému elektrickému dojazdu až 85 km podľa normy WLTP EAER.

Maximálny systémový výkon oboch modelov 55 TFSI e quattro začína na 290 kW (394 k) a maximálny krútiaci moment je 600 Nm. Spotreba paliva pre Q7: 1,4-1,2 l/100 km, spotreba energie: 29,1-27,8 kWh/100 km) Spotreba paliva pri vybitej batérii: 10,5-9,8 l/100 km. Spotreba paliva pre Q8: 1,6-1,2 l/100 km, spotreba energie: 30,4-27,7 kWh/100 km. Spotreba paliva pri vybitej batérii: 10,9-8,9 l/100 km.

Elektrifikované modely Q7 a Q8 s oboma motormi pracujúcimi naraz zrýchlia na 100 km/h za 5,7 sekundy. Vyššia v ponuke je verzia 60 TFSI e quattro, ktorá tiež využíva novo navrhnutý elektromotor so systémovým výkonom až 360 kW (490 k) a krútiacim momentom až 700 Nm (spotreba paliva pre Q7: 1,4-1,3 l/100 km, spotreba energie: 29,1 - 28 kWh/100 km. Spotreba paliva pri vybitej batérii: 10,5-10 l/100 km. Spotreba paliva pre Q8: 1,6-1,2 l/100 km, spotreba energie: 30,2-27,9 kWh/100 km. Spotreba paliva pri vybitej batérii: 10,9-9,9 l/100 km.

V tejto konfigurácii zrýchli Q7 a Q8 z 0 na 100 km/h za 5,0 sekundy. Všetky varianty majú elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť na 240 km/h, pričom plne elektrická maximálna rýchlosť je 135 km/h. Batéria sa nabíja výkonom až 7,4 kW a pri maximálnom výkone dosiahne 100 % za približne tri hodiny a 45 minút. Zákazníci, ktorí si objednajú službu Audi charging, majú prístup k približne 630 000 nabíjacím miestam v 29 európskych krajinách vrátane nabíjacích centier Audi v Norimbergu, Zürichu, Berlíne, Salzburgu, Mníchove a Frankfurte (ďalšie miesta budú pribúdať). Zákazníci môžu pohodlne nabíjať u Audi a mnohých ďalších poskytovateľov pomocou jednej karty.

Maximálna účinnosť: prevádzková stratégia

Vďaka modernizácii produktu môžu zákazníci štartovať svoje čiastočne elektrické vozidlá Q7 alebo Q8 v plne elektrickom režime EV respektíve v hybridnom režime. Po výbere prostredníctvom MMI zostane požadovaný režim aktívny, kým ho manuálne nezmeníte. Plne elektrický režim EV bol vyladený tak, aby sa aj pri úplne zošliapnutom pedáli akcelerátora používal len pohon z batérie.

Hybridný režim používa dva prevádzkové režimy: automatický a hold. V automatickom režime sa prediktívna prevádzková stratégia automaticky aktivuje pri spustení navigácie v štandardnej navigácii MMI plus. Zrýchlenie zabezpečuje predovšetkým motor TFSI, ktorému podľa potreby pomáha elektromotor. Pri nízkych otáčkach motora teraz elektrický pohon prekonáva zlomok sekundy, ktorý turbodúchadlo potrebuje na to,

aby vďaka zvýšenému krútiacemu momentu z produktovej modernizácie vytvorilo tlak ešte silnejšie, takže pohonný systém reaguje spontánne. Zjednodušene povedané, prediktívna prevádzková stratégia funguje tak, že vodič prejde čo najväčší úsek na elektrický pohon a vyčerpá existujúce nabitie batérie, kým dorazí do cieľa.

V režime hold je existujúce nabitie batérie udržiavané na aktuálnej úrovni len s minimálnymi výkyvmi. To sa dosahuje rekuperáciou brzdnej energie prostredníctvom procesu známeho ako rekuperácia a posunom bodu zaťaženia prostredníctvom cielených zásahov do systému riadenia 3.0 TFSI. Výsledkom je, že po konvenčne absolvovanej diaľkovej trase môžu teraz zákazníci jazdiť do svojho mestského cieľa na čisto elektrický pohon, s nulovými emisiami a prakticky bez hluku.

Ako nová funkcia, ktorá je súčasťou aktualizácie produktu pre Q7 TFSI e a Q8 TFSI e, sa batéria v režime charge nabíja inteligentne a len pri rýchlosti nad približne 65 km/h. Tým sa maximalizuje účinnosť a zabezpečuje sa vysoká úroveň elektrickej jazdy v meste a v premávke so zastavovaním a rozjazdom. Navyše v režime nabíjania sa už motor 3.0 TFSI nepoužíva na neustále nabíjanie batérie, ale využíva sa len rekuperácia. Režim charge sa skončí, keď sa batéria dobije na maximálnu kapacitu 75 %, aby sa šetrila batéria a zvýšila jej účinnosť.

Pre účinnosť plug-in hybridných vozidiel Q7 a Q8 sú rozhodujúce momenty, keď vodič uvoľní nohu z plynového pedálu. Prevádzková stratégia sa v týchto situáciách prepína na prediktívny asistent účinnosti (PEA). Tento asistenčný systém vodiča využíva okrem navigačných údajov aj vzdialenosť od vozidla idúceho vpredu na rozhodovanie medzi jazdou na voľnobeh s vypnutým TFSI a rekuperáciou, t. j. spätným získavaním kinetickej energie a jej premenou na elektrickú energiu. Vo fázach záťahu dokáže Q7 a Q8 TFSI e rekuperovať až 25 kW energie a dodávať ju späť do lítium-iónového akumulátora.

Elektromotor, ktorý funguje ako generátor, vykonáva všetky ľahké až stredne ťažké brzdenia do 0,3 g, čo zodpovedá viac ako 90 % všetkých prípadov spomalenia pri každodennej jazde. Hydraulické brzdy kolies sa musia použiť len pri silnom brzdení. Hybridné vozidlá SUV dosahujú pri brzdení rekuperačný výkon až 80 kW.

Keď je aktívny voliteľný adaptívny tempomat s radarovým tempomatom, PEA pomáha pri spomaľovaní a úspornom zrýchľovaní. Ak je vypnutý, Audi virtual cockpit alebo voliteľný head-up displej vodičovi ukazuje, kedy má dať nohu z pravého pedálu. Ikony detailov, ako sú križovatky, mestské značky alebo vozidlá pred vami, ilustrujú dôvod zníženia rýchlosti.

Optimalizovaný sortiment zariadení na splnenie všetkých potrieb

Svetlomety LED s vysokou intenzitou svietia na cestu štandardne; svetlomety Matrix LED sú k dispozícii ako voliteľná výbava. Inovatívne HD Matrix LED svetlomety s Audi laserovým svetlom ako prídavným diaľkovým svetlom pre výrazne väčší dosah svetla sú k dispozícii ako ďalšia voliteľná výbava. Novinkou pre najvyššiu výbavu svetlometov sú digitálne signalizácie denného svietenia. Čiastočne elektrickým modelom Q7a Q8 dodávajú charakteristický a nezameniteľný vzhľad, pričom používateľ si môže prostredníctvom MMI vybrať jeden zo štyroch individuálnych svetelných podpisov. Prvýkrát sa vozidlá na želanie dodávajú aj s čiastočne digitalizovanými zadnými svetlami OLED, ktoré majú tiež digitálne svetelné podpisy. Okrem toho sú digitálne zadné svetlá OLED vybavené indikáciou priblíženia v spojení s asistenčnými systémami.

Podobne ako modernizácia produktov pre základné verzie, aj elektrifikované modely Q7 a Q8 majú výrazne vylepšený rozsah výbavy. Okrem kontrastných farieb prešívania sedadiel si zákazníci môžu vybrať z deviatich ozdobných obkladov a troch nových povrchových úprav. Ponuka kolies zahŕňa päť nových dizajnov pre veľkosti od 21" do 23" (v závislosti od modelu). Audi v rámci modernizácie modelu rozšírilo aj ponuku aplikácií a asistenčných systémov vodiča.

Rozširuje sa aj štandardná výbava, ktorá teraz okrem iného zahŕňa 19" až 21" zliatinové disky (v závislosti od modelu a balíka výbavy). Na rozdiel od modelu 55 TFSI e quattro 60 TFSI e quattro vychádza z linky so sériovým exteriérom S line a športovým balíkom. Oba modely sa štandardne dodávajú aj s nabíjacím káblom Mode 3.

Spoľahlivosť v každej situácii vďaka riadeniu všetkých kolies a stabilizácii náklonu

Iba Audi jazdí ako Audi: Takto značka so štyrmi kruhmi charakterizuje DNA Audi a nemenej to platí aj pre plug-in hybridy tejto značky. Jazdné vlastnosti Q8 definuje päť charakteristík: vyvážené, pevné, kontrolované, presné a bez námahy. Podvozok, riadenie a pohon, ako aj brzdové a riadiace systémy zohrávajú kľúčovú úlohu pri vytváraní spoľahlivo bezpečného, dynamického a zároveň komfortného zážitku z jazdy.

Dokonca aj štandardná výbava vrátane vyváženého podvozku oceľovými pružinami s reguláciou tlmičov poskytuje obom vozidlám SUV konzistentný zážitok z jazdy. Na želanie je k dispozícii elektronicky riadené vzduchové odpruženie s plynulým adaptívnym tlmením – adaptívne vzduchové odpruženie alebo adaptívne vzduchové odpruženie sport. Zákazníci, ktorí si zakúpia Q7 60 TFSI e alebo Q8 60 TFSI e, majú vzduchové odpruženie ako súčasť štandardnej výbavy. Okrem toho, a po prvýkrát v plug-in hybridoch, voliteľné riadenie všetkých kolies zabezpečuje vyššiu bezpečnosť a komfort. Pri nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú až o päť stupňov v opačnom smere ako predné kolesá. Tým sa zmenšuje polomer otáčania až o jeden meter a zvyšuje sa manévrovateľnosť. Vodič zároveň pociťuje väčší komfort a stabilitu pri vyšších rýchlostiach, pretože zadné kolesá sa otáčajú v rovnakom smere ako tie predné.

Elektromechanická aktívna stabilizácia náklonu (eAWS) zabezpečuje ešte väčšiu dynamiku ako ďalšia voliteľná novinka pre plug-in hybridy. Obe nápravy sú v tomto systéme vybavené kompaktným elektromotorom spojeným s prevodovkou. Rozdeľuje stabilizátor na dve polovice a pri priamej jazde im umožňuje pracovať do značnej miery nezávisle od seba, čo znižuje pohyby karosérie na nerovných cestách. Pri športovej jazde však elektromotor spôsobuje, že sa obe polovice natáčajú v opačných smeroch, takže pracujú spoločne ako jeden celok. To znamená, že vozidlo sa podstatne menej nakláňa do zákruty, čím sa dosahuje presnejšia odozva riadenia. Systém eAWS je napájaný 48-voltovým superkondenzátorom. Kompaktná, ľahká jednotka na ukladanie energie, ktorá dokáže absorbovať a uvoľňovať vysoké množstvo elektrického prúdu vo veľmi krátkom čase, dodáva dvom elektromotorom maximálny výkon 1,5 kilowattu každému.

Dojazd až 90 km na čisto elektrický pohon v meste; k dispozícii na objednávku od apríla 2024

Nové Audi Q7 TFSI e quattro a Q8 TFSI e quattro s inteligentnou hybridnou technológiou a prepracovaným dizajnom, inovatívnou svetelnou technikou a bohatou sériovou výbavou sa začnú predávať koncom apríla 2024. Ceny modelu Q7 55 TFSI e quattro sa začínajú od 82 020 eur, zatiaľ čo výkonnejší model 60 TFSI e quattro stojí 92 810 eur. Nové Audi Q8 55 TFSI e quattro je možné objednať za 91 420 eur; cena modelu Q8 60 TFSI e quattro začína na 105 340 eur.

Zobrazit Galériu

Audi

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať