S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

Mercedes E400 4MATIC: Inovatívny „medveď“ s high-tech výbavou

0

Komfort, bezpečnosť a početné inovácie – to sú kľúčové charakteristiky modelu E400 4MATIC, ktorý sme dostali do redakcie na otestovanie. Základná filozofia triedy E je bezpečnosť, ale práve technické inovácie zabezpečia starostlivosť o pasažierov auta a ich ochranu. Presne tak je navrhnutý aj model E400 4MATIC. Auto pôsobí ako určené na biznis, no športovo a moderne zároveň. Nová trieda trošku pripomína kupé, čo mu dodáva športový vzhľad. Svietidlá vytvárajú veľmi pekný dizajnový prvok, na želanie vznikne svetelný efekt, ktorý pripomína hviezdny prach. Každý svetlomet ­obsahuje 84 individuálne ovládaných LED. To napríklad umožňuje stále nechať zapnuté diaľkové svetlá, ktoré vynechávajú oblasti vozidiel idúcich pred vami, resp. oproti vám tak, aby ste neoslňovali ostatných účastníkov premávky. Rovnako čisto elektronicky je riadené dynamické osvetlenie zákrut. Exteriér E400 môže niekomu pripadať príliš konzervatívny a málo výrazný, ale presne taký obľubujú zákazníci tejto triedy.

Po nastúpení do auta však každý zaregistruje výrazný dojem komfortu, veľkorysého priestoru a high-tech výbavy od sedenia cez trojzónovú klimatizáciu, audiosytém Burmester až po ­displeje a ovládanie. Klasické dizajnové prvky typické pre Mercedes, ako sú luxusné poťahy s čiernou kožou doplnenou prírodnými dre­venými obkladmi, samozrejme, nemôžu chýbať. Náladové osvetlenie sa dá individuálne nastaviť v 64 farbách. Palubnej doske dominujú dva ­široké displeje s vysokým rozlíšením a svietivosťou, oba s uhlopriečkou 12,3 palca. Prvý s virtuálnymi budíkmi v priamom zornom poli vodiča, druhý centrálny displej nad stredovou konzolou. Oba sa pod spoločným ­krycím sklom vizuálne zlievajú do jedného ­spoločného kokpitu.  Na to, aby vodič nemusel odvrátiť pozornosť pri jazde, slúžia dotykové ovládače na volante auta, ktoré riadia celý zábavný systém len horizontálnymi a vertikálnymi pohybmi prstov. Klasické tlačidlá totiž netradične dopĺňajú aj dva malé touchpady. Okrem ovládačov na volante sa systém zábavy riadi aj ovládačom v stredovej konzole, k dispozícii je takisto ovládanie hlasom a na určité funkcie sú na rýchly prístup k dispozícii aj klasické mechanické tlačidlá (klíma, asistenčné systémy pre vodiča...). Z volantu si môžete meniť štýl a grafiku zobrazenia informácií, farbu náladového osvetlenia a mnoho ďalších prvkov. V stredovej konzole možno bezdrôtovo nabíjať mobil prostredníctvom štandardu Qi. Vozidlo podporuje Apple Car Play aj Android Auto.

Pod kapotou E400 sa nachádza trojlitrový ­šesťvalcový benzínový motor poháňajúci obe nápravy. Okrem obrovskej výkonovej rezervy ho charakterizuje veľmi kultivovaný chod a najmä mimoriadne tichá prevádzka. Jazdné režimy Sport či Sport+ však otvoria možnosti aj na rýchlu športovú jazdu, keď motor aj zvukovým prejavom dá najavo svoju silu. Stovku zvláda za 5,2 sekundy a pružne akceleruje takmer v akejkoľvek rýchlosti. Veľkej litráži, samozrejme, zodpovedá aj spotreba. V meste sme sa počas testu pohybovali so spotrebou okolo 11,5 l/100 km, pri jazde po diaľnici bola spotreba 9 l/100 km.

Skvelo pracuje aj samočinná prevodovka s 9 stupňami a funguje výborne vo všetkých ­režimoch. Nová trieda disponuje oceľovým ­pružením a tromi podvozkami: komfortný, avantgarde znížený o 15 mm a športový s adaptívnym nastaviteľným tlmením a znížením o 15 milimetrov, ktorý nahrádza klasický športový podvozok.

Asistenčné systémy

Sériovo je na palube aktívny asistent brzdenia. Dokáže upozorniť vodiča na situácie, keď hrozí náraz, pomôže mu pri núdzovom brzdení, a ak je to potrebné, môže aj automaticky zabrzdiť. Okrem pomalšie jazdiacich, zastavujúcich alebo stojacich vozidiel rozpozná napríklad aj priečne prechádzajúcich chodcov, ktorí sa nachádzajú v nebezpečnej oblasti pred vozidlom. V sériovej výbave sú aj asistent sledovania pozornosti s nastaviteľnou citlivosťou, ktorý dokáže upozorniť na nepozornosť a únavu, ako aj asistent jazdy pri bočnom vetre. Pomáha vodičovi tým, že dokáže výrazne oslabiť bočný posun vozidla v jazdnom pruhu, spôsobený silným bočným vetrom.

Jazdný pilot dokáže nielen automaticky udržiavať správny odstup od vozidiel idúcich vpredu, ale prvý raz jazdiť za nimi aj v rýchlosti do 210 km/h. Vodič nemusí brzdiť ani pridávať plyn, a to dokonca ani v miernych zákrutách. Do rýchlosti 130 km/h aktívne zasahuje aj v prípade, keď chýba vodorovné značenie. Pomocou systému COMAND Online samočinne reguluje obmedzenia rýchlosti pomocou kamery a navigačného systému. Asistent zmeny jazdného pruhu na báze radaru a kamery pomáha pri zmene pruhu na viacpruhových cestách. Ak vodič aktivuje smerovku aspoň na dve sekundy, aktívny asistent zmeny jazdného pruhu mu pomôže pri prechode do vedľajšieho pruhu, ak bol vyhodnotený ako voľný.

Aktívny asistent brzdenia s funkciou podpory prejazdu križovatkou umožní predísť nehodám pri rýchlosti až do 100 km/h, pri vyššej ­rýchlosti výrazne znížiť závažnosť nehody. Dokáže rozpoznať priečnu dopravu v situáciách križovania ciest, a keď vodič nereaguje na situáciu, asistent samočinne zabrzdí.

Ak vodič urobí vyhýbací manéver, asistent riadenia dokáže pri vyhýbaní pomôcť tak, že do riadenia zaradí ďalšie presne vypočítané krútiace momenty otáčania volantu. To umožní vyhnúť sa chodcovi a následne uľahčí vyrovnanie vozidla, aby mohlo bezpečne prejsť okolo neho.

Aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla dokáže upozorniť vodiča na nárazy hroziace zboku aj pri nízkej rýchlosti a pri rýchlosti nad 30 km/h v poslednom okamihu aktívne zasiahnuť s cieľom vrátiť vozidlo do jazdného pruhu.  Vyskúšali sme si aj systém parkovacieho pilota, ovládaný na diaľku, ktorý umožňuje zaparkovať a vyparkovať vozidlo zvonka pomocou aplikácie v smartfóne. Stačí aktivovať systém vyhľadávania voľného miesta, sledovať inštrukcie na displeji a následne po vystúpení z auta na smartfóne ho krúživým pohybom prsta na displeji „odšoférovať“ na parkovacie miesto. Skvelá vec na pohodlné vystupovanie a nastupovanie na veľmi úzkych parkovacích miestach.

Vyskúšali sme si aj aplikáciu Mercedes Me, ktorá cez web umožňuje monitorovať polohu vozidla, na diaľku otvárať a zatvárať dvere, evidovať spotrebu, prejdenú vzdialenosť, štýl jazdy atď.  Testovaný model bol nabitý mnohými vychytávkami. V hodnote 97 044 eur sme mali kožené čalúnenie, vzduchový podvozok, balík asistenčných systémov, LED svetlomety, panoramatickú strechu, multimediálny systém Comand Online a množstvo ďalších nielen estetických detailov.

Zhrnutie

Model E400 sa v meste určite nestratí, ale ideálny je najmä na dlhšie trasy. Inteligentná elektronika pomáha udržať auto v priamom smere jazdy a vyhnúť sa rizikovým situáciám. Najnovšie technológie prinášajú nielen väčší komfort, bezpečnosť, ale aj vizuálny zážitok. 

Parametre:

• Usporiadanie a počet valcov: V6, zdvihový objem: 2996 cm3, max. výkon: 245 kW/333 k, max. krútiaci moment: 480 Nm, palivo: benzín, pohon: všetky kolesá, prevodovka: 9-stupňová automatická, max. rýchlosť: 250 km/h, zrýchlenie 0-100 km/h: 5,2 s, spotreba normovaná: mesto: 10,8 l/100 km, mimo mesta: 6,3 l/100 km, kombinovaná: 9 l/100 km, objem palivovej nádrže: 66 l
• Cena: 97 044 EUR

 

Zobrazit Galériu

Martin Drobný

Všetky autorove články
Mercedes

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať