Recenzia: Mio MiVue 618 a 658 WiFi - dvojica autokamier z lepšej spoločnosti
Tentoraz sme otestovali dvojicu kamier do auta z najvyššieho radu Mio MiVue 6xx. Kamery majú viacero podobných vlastností, ale líšia sa spôsobom ovládania a výbavou. Poďme sa pozrieť, ako sa im darilo v teste.
Spoločné vlastnosti
Na rozdiel od nižších radov 3xx a 5xx majú tieto kamery dizajn na šírku a používajú displej s uhlopriečkou 2,7" a pomerom strán 16:9, ktorý lepšie vyhovuje zobrazeniu nahrávaného videa. Kamery vďaka tomu majú kompaktnejšiu konštrukciu a zaberajú aj menšiu plochu na prednom skle. Sú určené do roly čiernej skrinky, takže zaznamenávajú nepretržite od zapnutia elektrickej siete auta alebo od pohnutia v závislosti od nastavenia. Dĺžku jednotlivých záberov si môžete zvoliť v krokoch po 1, 3 alebo 5 minútach. Kamera si na vloženej karte vytvorí 4 priečinky, ktoré slúžia na priebežný záznam z jazdy, parkovania, fotografie a havarijné záznamy. Akú veľkosť vyhradí kamera pre jednotlivé typy záznamu, to si môžete zvoliť pri úvodnom nastavení. V priečinkoch na priebežný záznam a parkovanie sa videá nahrávajú do ich zaplnenia a potom sa priebežne vymazávajú vždy najstaršie záznamy. V priečinku havarijných záznamov sa nepremazávajú. Havarijný záznam sa spúšťa na základe údajov akcelerometra. Na prehliadanie záznamov v PC slúži softvér MiVue manager. Vďaka tomu, že kamery majú okrem akcelerometrov vstavaný aj prijímač GPS/Glonass, pri prehrávaní vidíte aktuálnu polohu vozidla, rýchlosť, nadmorskú výšku a údaje zrýchlenia v troch osiach. Polohu si môžete dať zobrazovať priamo na mape. Program využíva podklady z Google Maps. Nahrávky sú roztriedené podľa dátumu záznamu, takže v zobrazenom kalendári sú vyznačené dni, z ktorých záznamy pochádzajú. Program umožňuje priame zdieľanie na Facebooku alebo YouTube. Obe kamery zvládajú záznam v maximálnom rozlíšení 2304 × 1296 30p, vo full HD potom umožnia 1920 × 1080 30p alebo 45p. Pri zázname 1080 30p umožňujú aj nahrávanie s rozšíreným dynamickým rozsahom HDR. 2K rozlíšenie umožňuje zaznamenať viac detailov. Možný je aj záznam zvuku, ktorý sa dá vypnúť. Kamery majú v kategórii autokamier výbornú kvalitu obrazu a slušne si poradia aj v noci, keď poskytujú v rámci možností čitateľný obraz bez nadmerného šumu. Upozorňujeme, že kvalitu v tomto prípade posudzujeme z hľadiska autokamier, pri ktorých sa kladie dôraz na zachovanie detailov, zreteľnosť obrazu aj proti slnku a nízke dátové nároky. Pri porovnaní s bežnými full HD kamerami by kvalita obrazu neobstála. Je to hlavne vinou nízkeho dátového toku iba 14 Mb/s, takže kompresné artefakty nie sú žiadna výnimka, bežné videokamery nahrávajú v AVCHD s dátovým tokom až 28 Mb/s alebo najnovšie v XAVC S až 50 Mb/s. To však nie je účel takýchto modelov. Oba majú vstavanú funkciu upozornenia na rýchlostné radary, databáza je nainštalovaná a možno ju aktualizovať.
Mio MiVue 618
MiVue 618 je nižší model z našej dvojice. Vo výbave nájdete 2,7" displej, ktorý však nie je dotykový, ovládanie je zverené štvorici tlačidiel na pravej strane. Po stlačení niektorého z nich sa zobrazia vpravo na displeji ich nápisy, ktoré sa podľa kontextu môžu meniť. Hlavné menu je riadkové, jeho ovládanie je veľmi jednoduché a intuitívne. Okrem toho nájdete na pravej strane displeja červené tlačidlo na ručné spustenie havarijného záznamu a vľavo tlačidlo hlavného vypínača. To slúži po dlhom podržaní na vypnutie kamery. Ináč sa kamera zapína a vypína automaticky po zapnutí palubnej siete alebo podľa senzorov pohybu. Vo vybavení nájdete niekoľko špecialít systému ADAS (LDWS/FCWS). Prvá sleduje opustenie jazdného pruhu, druhá vyhodnocuje riziko zrážky. Upozornenie môžete nastaviť pípnutím alebo hlasom. Okrem toho kamera upozorňuje na únavu vodiča podľa času jazdy, môžete si nastaviť 2,3 alebo 4 hodiny a vyhodnocuje ekonomiku jazdy. Počas jazdy môže zobrazovať rýchlosť a čas, displej možno aj vypnúť. Šošovka má svetelnosť f1,8, takže poskytne dostatočnú svetelnosť aj za slabšieho osvetlenia. Nastaviteľný držiak je integrovaný v tele prístroja a nemožno ho odpojiť, kábel sa pripája z hornej strany jednoduchým uhlovým konektorom mini USB, takže kameru môžete jednoducho zmontovať.
PLUSY, MÍNUSY:
+ Jednoduchá obsluha, množstvo funkcií, kvalitný záznam, jednoduchá manipulácia, kompaktné rozmery
- Nič podstatné
HODNOTENIE:
Výkon: 100 %
Výbava: 90 %
Ovládanie: 80 %
Vyhotovenie: 100 %
CELKOVO: 90 %
Mio MiVue 658 WiFi
MiVue 658 WiFi je vybavenejší modelz dvojice a patrí už do radu Touch, teda s dotykovým displejom. Na tele okrem tlačidiel vypnutia a havarijného záznamu nenájdete ďalšie ovládacie prvky. Kompletné ovládanie je dotykové, menu kamery je na to veľmi dobre prispôsobené. Všetky tlačidlá sú veľké a s opisom funkcie. Ovládanie je veľmi jednoduché a intuitívne. Ako názov napovedá, kamera je vybavená pripojením Wi-Fi. Po nainštalovaní aplikácie MiVue pripojíte smarfón a môžete prehliadať nahrávky v kamere, prípadne ich stiahnuť do smartfónu. Aplikáciu môžete nastaviť aj na automatické kopírovanie havarijných záznamov. Živý náhľad videa z kamery však nie je možný. Počas jazdy sa na displeji zobrazuje aktuálna rýchlosť. Ostatné funkcie kamery sú zhodné s predchádzajúcim modelom a porovnateľná je aj kvalita záznamu.
PLUSY, MÍNUSY:
+ Dotykové ovládanie, Wi-Fi, kvalitný záznam, zobrazenie rýchlosti počas jazdy
- Nepraktické uchytenie kábla
HODNOTENIE:
Výkon: 100 %
Výbava: 100 %
Ovládanie: 90 %
Vyhotovenie: 70 %
CELKOVO: 90 %
VERDIKT
Obidve kamery patria k najvyššiemu modelovému radu Mio a tomu zodpovedá aj spracovanie, funkčná výbava a kvalita výstupov. Väčšina funkcií je zhodná, porovnateľné sú aj výstupy, preto bude na vás, či dáte prednosť nižšej výbave a iba tlačidlovému ovládaniu alebo si priplatíte za komfortné dotykové ovládanie a možnosť bezdrôtovo prenášať nahrávky do smartfónu. Okrem trošku nepraktického držiaka k MiVue 658 WiFi sme však žiadne nedostatky počas testovania nezaznamenali. Kamery fungovali bezchybne.
Zobrazit Galériu