ACER_112024 ACER_112024 ACER_112024

Recenzia: Mio MiVue 618 a 658 WiFi - dvojica autokamier z lepšej spoločnosti

0

Tentoraz sme otestovali dvojicu kamier do auta z najvyššieho radu Mio MiVue 6xx. Kamery majú viacero podobných vlastností, ale líšia sa spôsobom ovládania a výbavou. Poďme sa pozrieť, ako sa im darilo v teste.

Spoločné vlastnosti

Na rozdiel od nižších radov 3xx a 5xx majú tieto kamery dizajn na šírku a používajú displej s uhlopriečkou 2,7" a pomerom strán 16:9, ktorý lepšie vyhovuje zobrazeniu nahrávaného videa. Kamery vďaka tomu majú kompaktnejšiu konštrukciu a zaberajú aj menšiu plochu na prednom skle. Sú určené do roly čiernej skrinky, takže zaznamenávajú nepretržite od zapnutia elektrickej siete auta alebo od pohnutia v závislosti od nastavenia. Dĺžku jednotlivých záberov si môžete zvoliť v krokoch po 1, 3 alebo 5 minútach. Kamera si na vloženej karte vytvorí 4 priečinky, ktoré slúžia na priebežný záznam z jazdy, parkovania, fotografie a havarijné záznamy. Akú veľkosť vyhradí kamera pre jednotlivé typy záznamu, to si môžete zvoliť pri úvodnom nastavení. V priečinkoch na priebežný záznam a parkovanie sa videá nahrávajú do ich zaplnenia a potom sa priebežne vymazávajú vždy najstaršie záznamy. V priečinku havarijných záznamov sa nepremazávajú. Havarijný záznam sa spúšťa na základe údajov akcelerometra. Na prehliadanie záznamov v PC slúži softvér MiVue manager. Vďaka tomu, že kamery majú okrem akcelerometrov vstavaný aj prijímač GPS/Glonass, pri prehrávaní vidíte aktuálnu polohu vozidla, rýchlosť, nadmorskú výšku a údaje zrýchlenia v troch osiach. Polohu si môžete dať zobrazovať priamo na mape. Program využíva podklady z Google Maps. Nahrávky sú roztriedené podľa dátumu záznamu, takže v zobrazenom kalendári sú vyznačené dni, z ktorých záznamy pochádzajú. Program umožňuje priame zdieľanie na Facebooku alebo YouTube. Obe kamery zvládajú záznam v maximálnom rozlíšení 2304 × 1296 30p, vo full HD potom umožnia 1920 × 1080 30p alebo 45p. Pri zázname 1080 30p umožňujú aj nahrávanie s rozšíreným dynamickým rozsahom HDR. 2K rozlíšenie umožňuje ­zaznamenať viac detailov. Možný je aj záznam zvuku, ktorý sa dá vypnúť. Kamery majú v kategórii autokamier výbornú kvalitu obrazu a slušne si poradia aj v noci, keď poskytujú v rámci možností čitateľný obraz bez nadmerného šumu. Upozorňujeme, že kvalitu v tomto prípade posudzujeme z hľadiska autokamier, pri ktorých sa kladie dôraz na zachovanie detailov, zreteľnosť obrazu aj proti slnku a nízke dátové nároky. Pri porovnaní s bežnými full HD kamerami by kvalita obrazu neobstála. Je to hlavne vinou nízkeho dátového toku iba 14 Mb/s, takže kompresné artefakty nie sú žiadna výnimka, bežné videokamery nahrávajú v AVCHD s dátovým tokom až 28 Mb/s alebo najnovšie v XAVC S až 50 Mb/s. To však nie je účel takýchto modelov. Oba majú vstavanú funkciu upozornenia na rýchlostné radary, databáza je nainštalovaná a možno ju aktualizovať.

Mio MiVue 618

MiVue 618 je nižší model z našej dvojice. Vo výbave nájdete 2,7" displej, ktorý však nie je dotykový, ovládanie je zverené štvorici tlačidiel na pravej strane. Po stlačení niektorého z nich sa ­zobrazia vpravo na displeji ich nápisy, ktoré sa podľa kontextu môžu meniť. Hlavné menu je riadkové, jeho ovládanie je veľmi jednoduché a intuitívne. Okrem toho nájdete na pravej strane displeja červené tlačidlo na ručné spustenie havarijného záznamu a vľavo tlačidlo hlavného vypínača. To slúži po dlhom podržaní na vypnutie kamery. Ináč sa kamera zapína a vypína automaticky po zapnutí palubnej siete alebo podľa senzorov ­pohybu. Vo vybavení nájdete niekoľko špecialít systému ADAS (LDWS/FCWS). Prvá sleduje opustenie jazdného pruhu, druhá vyhodnocuje riziko zrážky. Upozornenie môžete nastaviť pípnutím alebo hlasom. Okrem toho kamera upozorňuje na únavu vodiča podľa času jazdy, môžete si nastaviť 2,3 alebo 4 hodiny a vyhodnocuje ekonomiku jazdy. Počas jazdy môže zobrazovať rýchlosť a čas, displej možno aj vypnúť. Šošovka má svetelnosť f1,8, takže poskytne dostatočnú svetelnosť aj za slabšieho osvetlenia. Nastaviteľný držiak je integrovaný v tele prístroja a nemožno ho odpojiť, kábel sa pripája z hornej strany jednoduchým uhlovým konektorom mini USB, takže kameru môžete jednoducho zmontovať.

PLUSY, MÍNUSY:

+ Jednoduchá obsluha, množstvo funkcií, kvalitný záznam, jednoduchá manipulácia, kompaktné rozmery
- Nič podstatné

HODNOTENIE:

Výkon: 100 %
Výbava: 90 %
Ovládanie: 80 %
Vyhotovenie: 100 %
CELKOVO: 90 %

Mio MiVue 658 WiFi

MiVue 658 WiFi je vybavenejší modelz dvojice a patrí už do radu Touch, teda s dotykovým displejom. Na tele okrem tlačidiel vypnutia a havarijného záznamu nenájdete ďalšie ovládacie prvky. Kompletné ovládanie je dotykové, menu kamery je na to veľmi dobre prispôsobené. Všetky tlačidlá sú veľké a s opisom funkcie. Ovládanie je veľmi jednoduché a intuitívne. Ako názov napovedá, kamera je vybavená pripojením Wi-Fi. Po nainštalovaní aplikácie MiVue pripojíte ­smarfón a môžete prehliadať nahrávky v kamere, prípadne ich stiahnuť do smartfónu. ­Aplikáciu môžete nastaviť aj na automatické ­kopírovanie havarijných záznamov. Živý náhľad videa z kamery však nie je možný. Počas jazdy sa na displeji zobrazuje aktuálna rýchlosť.  Ostatné funkcie kamery sú zhodné s predchádzajúcim modelom a porovnateľná je aj kvalita záznamu.

PLUSY, MÍNUSY:

+ Dotykové ovládanie, Wi-Fi, kvalitný záznam, zobrazenie rýchlosti počas jazdy
- Nepraktické uchytenie kábla

HODNOTENIE:

Výkon: 100 %
Výbava: 100 %
Ovládanie: 90 %
Vyhotovenie: 70 %
CELKOVO: 90 %

VERDIKT

Obidve kamery patria k najvyššiemu modelovému radu Mio a tomu zodpovedá aj spracovanie, funkčná výbava a kvalita výstupov. Väčšina funkcií je zhodná, porovnateľné sú aj výstupy, preto bude na vás, či dáte prednosť nižšej výbave a iba tlačidlovému ovládaniu alebo si priplatíte za komfortné dotykové ovládanie a možnosť bezdrôtovo prenášať nahrávky do smartfónu. Okrem trošku nepraktického držiaka k MiVue 658 WiFi sme však žiadne nedostatky počas testovania nezaznamenali. Kamery fungovali bezchybne.

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články
Mio

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať