Mobilné a sociálne technológie pomôžu záchranárom a polícii riešiť krízové situácie
Vďaka analýzam dát od občanov dokážu záchranné a bezpečnostné zložky lepšie zasiahnuť.
Sociálne médiá už viackrát poslúžili na organizovanie násilností a nepokojov v uliciach miest aj v nákupných centrách. Sociálne a mobilné technológie však nemusia krízové udalosti iba prehlbovať. Môžu ich tiež pomáhať riešiť. Preukázal to spoločný projekt Sheffield Hallam University a softvérovej firmy SAS, ktorý bol financovaný z grantu Európskej komisie. Konzorcium vyvinulo mobilnú aplikáciu, cez ktorú môžu občania posielať na tiesňovú linku textové správy, zvukové záznamy, obrázky a videá a jediným stlačením tlačidla požiadať o pomoc.
Súčasťou systému je riadiaca centrála, ktorá zhromažďuje dáta z mobilnej aplikácie aj zo sociálnych sietí. Analytický softvér vyhodnocuje všetky zhromažďované dáta, aby určil rozsah a naliehavosť situácie a umožnil pracovníkom integrovaného záchranného systému reagovať rýchlejšie a lepšie koordinovať postup jednotlivých zložiek.
Pracovníci integrovaného záchrannéh ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH