ACER_112024 ACER_112024 ACER_112024

Mobilom alebo hodinkami. Stále viac Slovákov preferuje pri platení nositeľnú elektroniku

Tlačové správy
0

Nákupné zvyky slovenských zákazníkov sa menia: bez smartfónu sa drvivá väčšina ľudí nezaobíde a prakticky ho nedáva z ruky. To sa prejavuje aj na rýchlom raste popularity platenia mobilom, ktoré vyskúšalo už 45 percent Slovákov – viac ako dvojnásobok oproti roku 2019, kedy to bolo len 21 percent. Zvyšuje sa aj obľúbenosť inteligentných hodiniek, ktoré na platenie využíva 18 percent zákazníkov, pričom aj tento podiel každoročne pravidelne rastie. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu Mastercard.[1]

S_1124 T Gaming Advertisement

Zo skúseností zákazníkov vyplýva, že platba inteligentným mobilom alebo hodinkami je pohodlnejšia a rýchlejšia ako bežnou platobnou kartou alebo hotovosťou. Práve mobilný telefón sa rýchlo stáva pre ľudí tou najobľúbenejšou platobnou metódou, ktorú využívajú kedykoľvek, keď je to možné. Inteligentné hodinky využívajú Slováci na platenie hlavne vtedy, keď nemajú pri sebe mobil, napríklad pri športe alebo keď si rýchlo vybehnú do obchodu.

„Nákupné a platobné návyky slovenských zákazníkov sledujeme dlhodobo a vzostup obľúbenosti platieb mobilom a hodinkami patrí k najväčším trendom posledných rokov. Môžeme smelo hovoriť o novom trhovom štandarde, ktorý ľudia oceňujú najmä kvôli rýchlosti a pohodlnosti. Rovnako dôležitá je pre nás aj bezpečnosť transakcie, ktorá je v prípade tokenizovaných platieb dokonca vyššia ako pri bežných platobných kartách. Zákaznícka skúsenosť jasne smeruje k tomu, že ľudia platia tým, čo majú práve po ruke, alebo čo je pre nich v danej situácii najpohodlnejšie,“ hovorí Jana Lvová, generálna riaditeľka spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku.

 

2019

2020

2021

2022

2023

 Platba mobilom

21 %

25 %

29 %

37 %

45 %

 Platba hodinkami

  •  

11 %

12 %

14 %

18 %

Nositeľná elektronika je vždy po ruke

Premena platobných návykov slovenských zákazníkov pramení aj z toho, aké predmety sú zvyknutí nosiť pri sebe. Zatiaľ čo pred piatimi rokmi malo vždy pri sebe peňaženku s hotovosťou 70 percent ľudí, podľa posledných údajov je to už len 64 percent. Podobný vývoj je vidieť aj pri bežných platobných kartách. Naopak, mobilný telefón si so sebou vždy berie pri odchode z domu 82 percent ľudí.

Aj inteligentné hodinky alebo náramky patria medzi slovenskými zákazníkmi k stále obľúbenejším kúskom nositeľnej elektroniky. Najčastejším dôvodom, prečo ich ľudia na platenie ešte nevyužívajú, je fakt, že práve ich model nepodporuje technológie, ktoré sú na platenie nevyhnutné.

„Vnímame potrebu zákazníkov platiť pohodlne a bezpečne, preto spolu s našimi partnermi z bánk a ďalších technologických spoločností podporujeme rozvoj nových platobných metód, napríklad platobných prsteňov, ktoré má človek vždy doslova po ruke, nemusia sa nabíjať a sú v porovnaní s inými inteligentnými prístrojmi aj veľmi cenovo dostupné,“ načrtáva Jana Lvová, generálna riaditeľka spoločnosti Mastercard pro Slovensko a Českú republiku.

Zo všetkých trendov a štatistík vyplýva, že o nositeľnú elektroniku, ktorou sa dá aj platiť, je medzi zákazníkmi rastúci záujem. Spoločnosť Mastercard preto spustila už minulý rok jednoduchý aktivačný program pre banky s názvom Wallet Express, ktorý väčšina slovenských bánk vydávajúcich platobné karty Mastercard využila. Vďaka tomu môžeme v najbližšej dobe očakávať, že na trh budú uvedené nové značky nositeľnej elektroniky s možnosťou platenia.

O spoločnosti Mastercard (NYSE: MA)

Mastercard je technologická spoločnosť s celosvetovou pôsobnosťou v oblasti sprostredkovania platieb. Zaisťovaním bezpečných, jednoduchých, inteligentných a ľahko dostupných platobných transakcií Mastercard podporuje a prepája inkluzívnu digitálnu ekonomiku prospešnú všetkým, kdekoľvek na svete. Inovácie a riešenia využívajúce zabezpečené dáta a siete, partnerstvá a energie spoločnosti Mastercard pomáhajú jednotlivcom, finančným inštitúciám, vládam i firmám napĺňať bez zvyšku ich potenciál. So spoločnosťou Mastercard je možné sa spojiť vo viac ako 210 krajinách a oblastiach. Mastercard vytvára udržateľný svet, v ktorom sa všetkým ponúkajú možnosti na nezaplatenie. 

Autor fotky: Ivan Samkov: pexels.com

[1] Prieskum Mastercard iResearch každoročne mapuje trendy v oblasti bezhotovostného platenia na reprezentatívnej vzorke viac ako 1 200 Slovákov.

Mastercard

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať