Nahlasovanie problematického obsahu a podvodných reklám na sociálnych sieťach
Kľúčovým atribútom fungovania sociálnych sietí je virálnosť. Veľký potenciál, čo sa týka šírenia čiže počtu zobrazení, majú rôzne senzácie, polopravdy a nepravdivé informácie šírené vedome aj nevedome. Dôvody na šírenie hoaxov sú rôzne, nielen snaha niečím vyniknúť, ale najčastejšie je dôvodom finančný zisk. Šírenie hoaxov je obzvlášť výnosné na platformách, ktoré autorov videí a príspevkov odmeňujú za počet videní.
{{BANNER|SIMPLE_BANNER_HOMEPAGE_2}}
Finančný zisk je motiváciou pre sponzorované príspevky propagujúce rôzne aktivity na hranici podvodu alebo za ňou. To, že na najznámejšej sociálnej sieti natrafíte na takýto príspevok, je skôr pravidlom než výnimkou, o hoaxoch ani nehovoriac. Pri príprave tohto článku nám stačilo prerolovať štyri obrazovky a zobrazil sa sponzorovaný príspevok s odkazom na stiahnutie najnovšej verzie AI Bard. Pre laika odkaz pôsobí dôveryhodne, pretože inštalačný súbor podvodníci uložili na stránku, ktorej adresa sa končila „...google.com“, v tomto konkr ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH