CANON_112024 CANON_112024 CANON_112024

Naše digitálne stopy sú všade. Firmy z nich vedia čítať ako z knihy

1
K obchodu sa približuje mladý, asi 30-ročný muž. Vo vrecku mu pípne smartfón, na ktorom sa mu zobrazí aktuálna akcia v predajni a odporúčaný tovar, ktorý sa hodí nielen k jeho veku, ale aj životnému štýlu, záľubám či pracovnému zaradeniu. No predajca má smolu – takýto typ správ si zvykne čítať až okolo piatej poobede. Keby obchodník vedel o tomto detaile, nespamoval by ho zbytočne cestou na obed. A vedieť by to mal – moderné technológie totiž dokážu sledovať aj takýto na prvý pohľad banálny detail v našom správaní sa. Stačí pohľad od kamery S prechodom klasického predaja z kamenných obchodov na internet stúpol aj význam segmentácie zákazníkov. Dnes už nehovoríme len o stále dôležitom, ale už roky známom škálovaní osobných preferencií človeka. Teda to, či si prezerá weby s rybárskymi potrebami a na nich špeciálne sekcie s rybárskymi prútmi. Veľký brat už vidí oveľa „hlbšie“ do nákupnej duše každého, kto sa pohybuje po internete. A tento pohľad upiera nielen na online obchody, ale napr ... Zobrazit Galériu

Martin Dudek, SAP Česká republika

Všetky autorove články
digitalne stopy

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať