Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – princípy dizajnu a škálovania
Zariadenia na ktorých budú aplikácie spúšťané majú rôznu veľkosť obrazovky a rôzne rozlíšenie. Preto programátori migrujúci z klasických aplikácií pre Windows by mali zabudnúť na prax definovania presných súradníc polohy a konkrétnych rozmerov ovládacích prvkov. V Androide definujete vzájomné usporiadanie prvkov aby sa používateľské rozhranie aplikácie mohlo správne zobraziť na ľubovoľnom displeji. Pri vývoji aplikácie by ste mali poznať základné princípy dizajnu používateľskeho rozhrania.
"Material design" je spôsob/typ dizajnu používateľského rozhrania vyvinutého spoločnosťou Google. Je založený na materiáli, ktorý má svoju hrúbku a je v priestore ”hmotný”. Každý element vrhá tieň, môže sa deformovať, presúvať v priestore, zoskupiť sa s inými elementmi a prekrývať sa. Avšak nikdy nemôžu byť dva elementy na rovnakom mieste. Pri celom procese sa pracuje s hĺbkou používateľského rozhrania. Po prvýkrát bol použitý nový element - karta, ktorá zoskupuje viacero spoločných informácií do je ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH