) Ako na to 07.09.2021 0 IoT a robotika: Ovládanie ESP32 mobilnou apkou III. – vývoj Android aplikácie
Ako na to 20.04.2020 0 Naučte sa vyvíjať Android aplikácie – využitie údajov z akcelerometra Moderné smartfóny a tablety disponujú bohatou senzorovou výbavou - spravidla kompasom, akcelerometrom, gyroskopom, meračom intenzity osvetlenia, náklonomerom a systémom pre určovanie polohy. Náklonomer a akcelerometer má v tabletoch veľmi dôležitú fu ...
Ako na to 06.04.2020 0 Naučte sa vyvíjať Android aplikácie – animácia Animácia umožňuje meniť grafický objekt konkrétne parametre vykresľovania, napríklad veľkosť, farbu, priehľadnosť, umiestnenie, orientáciu a podobne. Zmeny sa vykonávajú dynamicky, postupne v závislosti od času. Android poskytuje niekoľko rôznych met ...
Ako na to 31.03.2020 0 Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – zmena orientácie displeja Jedným z riešení na prispôsobenie aplikácie veľkosti a zmene displeja sú popri relatívnych layoutoch pre rozmiestnenie ovládacích prvkov aj fragmenty. Typickým scenárom pre nasadenie fragmentov, ktorý sa dá veľmi dobre použiť na názorné vysvetlenie ...
Ako na to 26.03.2020 0 Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – intenty, alebo kto to urobí? V tejto časti seriálu riešime situáciu, keď vaša aplikácia potrebuje zobraziť webovú stránku, mapu, či prehrať multimediálny súbor. Nemá zmysel aby to robila vlastnými prostriedkami keď v smartfóne je viac aplikácií ktoré to vedia. Ako však vybrať tú ...
Ako na to 24.03.2020 2 Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – aplikácia s dvomi aktivitami V budúcom pokračovaní už budeme spúšťať a ladiť aplikáciu na reálnom zariadení, pričom ukážeme postup pre všetky obidve varianty, čiže smartfóny s podporou služieb Google a taktiež aj nové smartfóny Huawei bez podpory týchto služieb. Aby však bolo čo ...
Ako na to 23.03.2020 5 Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – obsluha udalostí Pripomenieme, že každý prvok používateľského rozhrania je zodpovedný za to, čo sa na ploche, ktorú vo vizuálnom zobrazení zaberá a taktiež je zodpovedný za to aby adekvátne reagoval na udalosti, ku ktorým dochádza v rámci tejto časti obrazovky. Nakoľ ...
Ako na to 20.03.2020 0 Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – princípy dizajnu a škálovania Zariadenia na ktorých budú aplikácie spúšťané majú rôznu veľkosť obrazovky a rôzne rozlíšenie. Preto programátori migrujúci z klasických aplikácií pre Windows by mali zabudnúť na prax definovania presných súradníc polohy a konkrétnych rozmerov ovláda ...