Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – usporiadanie prvkov používateľského rozhrania
Prvky používateľského rozhrania nemajú v mobilných aplikáciách pevné, ale flexibilné rozmiestnenie, takže pri zmene veľkosti okna aplikácie, prípadne pri zmene orientácie „na výšku“ verzus „na šírku“ sa vedieť flexibilne zmeniť svoje usporiadanie. Po príklad nemusíte chodiť ďaleko, stačí spustiť aplikáciu elektronickej pošty a následne zmeniť orientáciu smartfónu.
Každý prvok v používateľskom rozhraní Android aplikácie je podtriedou triedy View, presnejšie android.view.View a zaberá v používateľskom rozhraní zodpovedajúcu obdĺžnikovú plochu. Prvok je taktiež zodpovedný za to, čo je v tomto obdĺžniku zobrazené a taktiež je zodpovedný za to aby adekvátne reagoval na udalosti, ku ktorým dochádza v rámci tejto časti obrazovky, napríklad na dotykové udalosti. Obrazovka používateľského rozhrania sa skladá z hierarchie prvkov View . Na najvyššej úrovni hierarchie je koreňový element a podriadené, alebo v tomto prípade je lepší výraz vnorené prvky sú umiestnené na nižších vetvách hierarchick ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH