S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Nová batéria NASA by mohla priniesť revolúciu v leteckej doprave

Technológie
1
Elektrické lietadlá už existujú, ale nie sú široko používané. Nemôžu totiž lietať tak rýchlo a tak dlho ako lietadlá poháňané tradičnými spaľovacími motormi. Elektrické batérie jednoducho nie sú také „energeticky husté“, neukladajú toľko energie na kilogram ako benzín. Lietadlo by potrebovalo batériu s energetickou hustotou približne 800 watthodín na kilogram, aby sa odlepilo od zeme. Donedávna však mali najsilnejšie batérie energetickú hustotu len 250 watthodín na kilogram. Väčšina súčasných elektrických vozidiel používa lítiovo-iónové batérie, ktoré poháňajú aj telefóny a notebooky. Tie majú vysoký pomer výkonu k hmotnosti a odolávajú vysokým teplotám, ale stále nedokážu poskytnúť väčším lietadlám dostatok energie. Okrem toho sa vyrábajú z horľavých materiálov, čo predstavuje riziko pre lietadlá v prípade ich poruchy. Projekt NASA Solid-state Architecture Batteries for Enhanced Rechargeability and Safety (SABERS) už roky pracuje na vývoji batérie s výkonom a účinnosťou, ktorá by dok ...

Redakcia

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať