Nová batéria NASA by mohla priniesť revolúciu v leteckej doprave
Elektrické lietadlá už existujú, ale nie sú široko používané. Nemôžu totiž lietať tak rýchlo a tak dlho ako lietadlá poháňané tradičnými spaľovacími motormi. Elektrické batérie jednoducho nie sú také „energeticky husté“, neukladajú toľko energie na kilogram ako benzín. Lietadlo by potrebovalo batériu s energetickou hustotou približne 800 watthodín na kilogram, aby sa odlepilo od zeme. Donedávna však mali najsilnejšie batérie energetickú hustotu len 250 watthodín na kilogram.
Väčšina súčasných elektrických vozidiel používa lítiovo-iónové batérie, ktoré poháňajú aj telefóny a notebooky. Tie majú vysoký pomer výkonu k hmotnosti a odolávajú vysokým teplotám, ale stále nedokážu poskytnúť väčším lietadlám dostatok energie. Okrem toho sa vyrábajú z horľavých materiálov, čo predstavuje riziko pre lietadlá v prípade ich poruchy. Projekt NASA Solid-state Architecture Batteries for Enhanced Rechargeability and Safety (SABERS) už roky pracuje na vývoji batérie s výkonom a účinnosťou, ktorá by dok ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH