Nové lítiové batérie sľubujú podstatne väčší dojazd elektromobilov
Výskumný tím v Nemecku predviedol novú lítiovo-kovovú batériu s hustotou výrazne presahujúcou významnú referenčnú hodnotu 500 Wh/kg a schopnosťou udržať si výkon počas stoviek cyklov. Jedna zo sľubnejších možností na zdokonalenie Li-ion batérií je výmena grafitu použitého v jednej z elektród batérie za čistý lítiový kov, materiál, ktorý pojme až desaťnásobok energie. Táto technológia však doteraz narážala na problémy so stabilitou.
{{BANNER|SIMPLE_BANNER_HOMEPAGE_3}}
Tím z Technologického ústavu v Karlsruhe a Helmholtzovho inštitútu v Ulme prišiel s návrhom, ktorý do značnej miery tento problém rieši. Vo výskume najprv použili vrstvenú katódu chudobnú na kobalt a bohatú na nikel (NCM88) a komerčne dostupný organický elektrolyt s názvom LP30. Katóda síce dosiahla vysokú energetickú hustotu, ale čoskoro sa prejavila nestabilita a úložná kapacita sa pri opakovaní nabíjacích cyklov znížila.
Tím teda vymenil elektrolyt LP30 za alternatívu opísanú ako neprchavý, ťažko horľavý dvojanióno ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH