ACER_112024 ACER_112024 ACER_112024

Nový Peugeot 308

Archív NXT
0

Automobily testujeme v PC REVUE len vtedy, ak naozaj vynikajú svojím nadštandardným technologickým vybavením. Práve preto sme v minulosti predstavovali vozidlá, ktoré cenovo patrili skôr k tým nedosiahnuteľným. To sa teraz mení, máme auto, ktoré nie je drahé, ale je plné technológií - nový Peugeot 308. Automobil sme si požičali a zaujímali sa oň hlave z tejto stránky.

Pozreli sme sa na nový Peugeot 308 a jeho IT výbavu pri reálnej prevádzke na slovenských cestách.

qr_peugeot.png

Ako prvé si všimnete dotykový displej, ktorý je v strednej časti palubnej dosky. Ten obsahuje všetko potrebné na nastavenie prvkov aktívnej bezpečnosti, klimatizácie, zábavy a informácií. Ide o automobil s benzínovým motorom s výkonom 115 kW a so 6-stupňovou mechanickou prevodovkou, ale má pritom adaptívny tempomat. Znamená to, že v prednej časti je radar, ktorý zisťuje vzdialenosť od predchádzajúceho vozidla. Pritom si môžete nastaviť bezpečnú vzdialenosť, a pokiaľ sa automobil dostane bližšie, tempomat zníži rýchlosť, maximálne však o 20 km/h. Robí to len ubratím plynu, sám nebrzdí, toto je úloha pre vás.

Ak treba brzdiť, informačný systém vás o tom výrazne informuje a je na vás, aby ste túto situáciu vyriešili. Okrem toho si môžete vybrať hneď z viacerých rýchlostných limitov. Napríklad v obci by ste mali dodržiavať 50 km/h, mimo obce 90 km/h a na diaľnici 130 km/h a všetky tieto limity si môžete nastaviť. Potom už len stačí prepnúť sa konkrétnu rýchlosť a máte istotu, že pokutu nedostane. Konkrétne hodnoty limitných rýchlostí sa dajú ešte detailne nastaviť.

Tretia možnosť je zobrazovanie vzdialenosti od predchádzajúceho vozidla. Ide o systém veľmi užitočných funkcií, ktoré využijete hlavne na diaľnici. Je naozaj veľmi pohodlné nastaviť si rýchlosť a mať možnosť nechať si ju automaticky v určitom rozsahu prispôsobiť. Šoférovať musíte stále, ale ten pocit pohodlia je veľmi návykový :-).

DotykoveOvladanie.jpg

Prioritným spôsobom ovládania nového Peugeotu 308 je dotykový displej

Nasledujú parkovacie senzory a spätná kamera. Parkovacie senzory sú síce pomoc, ale samy osebe vám nedajú takú presnú informáciu pri cúvaní a parkovaní ako kamera. Tá je neoceniteľná, ak potrebujete využiť každý centimeter parkovacieho priestoru a pritom nechcete často navštevovať servisy. Informácie na displeji obsahujú farebný obraz spolu s navigačnými čiarami. Za zníženej viditeľnosti by to chcelo ešte o chĺpok lepšie vlastnosti kamery. V pravom i ľavom spätnom zrkadle sa zobrazuje žltým signalizačným svetlom indikácia vozidla v mŕtvom uhle.

CuvaciaKamera.jpg

Spätná kamera je super hlavne na parkovanie v stiesnených podmienkach

Ďalšie super vlastnosti sú bezkľúčové štartovanie veľkým tlačidlom, otváranie automobilu len priblížením sa k autu, ak máte kľúč pri sebe, a oneskorené zhasínanie svetlometov po zamknutí auta. Takto vám auto svieti na cestu k domu. Takisto si môžete spojiť informačný systém so smartfónom a telefonovať presne podľa pravidiel s použitím hands-free súpravy. Prichádzajúci hovor môžete prevziať aj tlačidlom na volante. K dispozícii možnosť dotykom nastaviť klimatizáciu, a to aj osobitne pre vodiča a spolucestujúceho. Parkovacia brzda je takisto elektronická, vozidlo teda bude pri parkovaní vždy zaistené.

Start.jpg

Bezkľúčové ovládanie umožňuje aj pohodlný štart s tým, že kľúčik máte vo vrecku

A nemožno zabudnúť ani na navigáciu, ktorú sme mali v testovacom automobile pre celú Európu. Signalizačné povely sa zobrazujú nielen na veľkom displeji, ale krátke povely sú aj na malom displeji medzi tachometrom a otáčkomerom. Na Slovensku fungovala navigácia správne, otázne je, ako to bude s jej aktualizáciou a cenou.

Navigacia.jpg

K dispozícii je aj navigácia po celej Európe

Zábavný systém obsahuje rozhlasové stanice, ktoré už máte vopred naladené. Hudbu môžete prehrávať aj cez zabudovaný port USB, z pripojeného bluetoothového zariadenia alebo cez 3,5 mm jack. Testovacie vozidlo bolo vybavené aj zabudovaným pevným diskom a sem bolo možné nahrávať hudbu. Pri prepínaní albumov sa zobrazovali aj ich grafické podoby a z nich sa dá ľahko vyberať. V prípade pripojenia kľúča USB a v čase, keď bolo auto v pokoji, sme si mohli na displeji prezerať aj fotografie.

PalubnaDoskaZLava.jpg

Keďže väčšina funkcií sa presunula na dotykové ovládanie, predný panel má čisté línie

Úplnou špecialitou sú aplikácie Peugeot, ktoré sa dajú inštalovať do automobilu z kľúča USB od výrobcu. Podľa našich informácií sú zamerané na vyhľadanie najlacnejších pohonných hmôt v okolí, možnosť objednania ubytovania či stravovania. Peugeot pripravuje aj aplikáciu do smartfónu, pomocou ktorej bude možné lokalizovať a nastaviť vozidlo.

Keďže takmer celé nastavovanie sa realizuje cez dotykový panel, mechanických prvkov na prednom paneli veľa nenájdete. Ale sú to tie najdôležitejšie, ako je nastavenie hlasitosti alebo zapnutie dvoch smeroviek. Pri prevádzke je automobil tichý, rýchly, pri celkom agresívnej jazde sme namerali priemernú spotrebu okolo 6,8 l/100 km. Za nevýhody považujeme kovovú radiacu páku, ktorú je v zimných mesiacoch lepšie chytať rukou v rukaviciach. Signalizácia auta v mŕtvom uhle by mohla byť skôr v červenej farbe, žltá sa dá pomýliť so smerovkou umiestnenou vedľa. A do tretice je to pomerne malý výhľad stredovým spätným zrkadlom dozadu. Pri cúvaní si tak kameru nebudete vedieť vynachváliť. Inak sme boli s týmto autom veľmi spokojní, prijali by sme ho ako služobné J. Z nie technologických vecí sa nám najviac pozdávala presklená panoramatická strecha. A príjemné prekvapenie číslo 2 - hoci to tak zvonka nevyzerá, nová 308 má naozaj veľký kufor. Pozrite si aj fotogalériu a video k tomuto článku, dozviete sa ešte viac.

Cena testovacieho vozidla: okolo 25 000 EUR
Zapožičal: Peugeot Slovensko

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať