Oplatí sa predĺžená záruka na elektroniku?
Rozšírenie záruky sa ponúka na väčšinu elektronických zariadení vrátane smartfónov, notebookov, televízorov a domácich spotrebičov. No oplatí sa to? Prieskum hovorí, že nie.
Keď si kúpite zariadenie s vyššou cenovkou (smartfón, laptop, televízor), očakávate nejakú právnu záruku, že to bude fungovať. Takéto záruky sú zvyčajne obmedzené časom a rozsahom. Predajca vám však často ponúkne tzv. predĺženú záruku, teda možnosť jej rozšírenia za príplatok. Pre tento typ záruky je však presnejšie označenie „servisný plán/zmluva“, pretože v skutočnosti nikto nemôže predĺžiť záruku okrem pôvodného výrobcu. V podstate to znamená, že si za prípadnú opravu v závislosti od pokrytia zaplatíte vopred.
Stojí však takáto predĺžená záruka za to? Odpoveď je väčšinou záporná. Aj spotrebiteľské správy hovoria, že ide o „vyhodené peniaze“, pretože náklady na jednu opravu sú zvyčajne nižšie ako náklady na predĺženú záruku.
Záruka výrobcu obyčajne postačí – ak sa niečo pokazí v krátkom čase, lepšia ako oprava ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH