Podľa akčného plánu Ministerstva hospodárstva SR, by do roku 2030 malo na slovenských cestách jazdiť 9 000 vodíkových áut
Spaľovacie motory ničia životné prostredie a ceny pohonných hmôt zas naše peňaženky. Ako bude vyzerať udržateľná doprava budúcnosti, ktorá nám pomôže dosiahnuť uhlíkovú neutralitu? To je otázka, ktorá rezonuje v spoločnosti stále viac. Doprava, ako ju poznáme dnes, už nie je dlhodobo udržateľná a ľudstvo musí hľadať alternatívne zdroje. Jednou z možností pre budúcnosť dopravy sú vodíkové technológie.
V zmysle Parížskej dohody, ktorú Slovensko podporilo, sa Európska únia zaviazala na zníženie emisií skleníkových plynov o 55 % do roku 2030. Tento záväzok reflektuje aj Akčný plán pre vodíkovú stratégiu Slovenska. Podľa poslednej verejne dostupnej verzie dokumentu by malo Slovensko investovať do vodíkových technológií necelú miliardu eur. Finančné prostriedky by mali byť vyčlenené z nášho rozpočtu, no rovnako aj z európskych zdrojov. Akčný plán počíta s deviatimi tisícmi automobilov a s takmer tromi stovkami vodíkových autobusov na našich cestách do roku 2030. K verejným zdrojom by mal pr ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH