Pri havárií už na „miesto činu“ nepríde poisťovací agent ale dron s kamerou pripojený na umelú inteligenciu.
V nasledujúcich rokoch sa možno dočkáme robotických poisťovacích agentov. Podľa štúdie 2017 Future of Claims Study survey, uskutočnenej spoločnosťou LexisNexis Risk Solutions, poisťovne skúmajú možnosti „virtuálnych“ a „bezdotykových“ metód riešenia poistných nárokov. V súčasnosti vraj už 38 % poisťovní neposiela na fyzické kontroly svojich pracovníkov, ale namiesto toho používajú drony.
Drony (a fotografie, ktoré zhotovujú), aplikácie a umelá inteligencia sú rýchlejšie a efektívnejšie ako ich ľudské náprotivky a môžu priniesť revolúciu do poisťovníctva. Uplatnenie nároku je dlhý a zložitý proces, ktorého vyriešenie si vyžaduje veľa času a množstvo telefonátov. Drony a iné technológie by mohli do odvetvia vniesť vyššiu účinnosť.
Podľa spomínanej štúdie 40 % poisťovní nepoužíva svojich zamestnancov na obhliadku škody spôsobenej na automobiloch. Spoliehajú sa na väčšiu automatizáciu, vďaka ktorej možno udalosť vyriešiť do dvoch až troch dní na rozdiel od 10 – 15 dní pri tradičnom postu ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH