S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

ARDUINO - pripojenie a práca s LCD displejom /10.časť

0
Späť na úvod >> Späť na programovanie >> Späť na seriál V predošlej časti sme uviedli, že k Arduinu najjednoduchšie môžeme pripojiť už hotový LCD shield, na ktorom sa okrem displeja nachádza aj šesť tlačidiel. Tí, ktorí tento shield nemajú, ale majú displej, môžu ho pripojiť priamo pomocou vodičov alebo pomocou prepojovacieho poľa. Už vieme, že LCD displej môže komunikovať v 4-bitovom alebo 8-bitovom móde. A povedali sme si, že najčastejšie sa využíva 4-bitový mód. Aj my využijeme tento mód, pretože knižnice dostupné vo vývojovom prostredí spolupracujú s týmto módom. Obr.č.1 V 4-bitovom móde sa využívajú tieto signály: - Signál RS (Register Select) - výber registrov - na displeji pin č. 4 (štvrtý zľava) - Signál EN (Enable) - povolenie zápisu do registrov - na displeji pin č. 6 (šiesty zľava) - Signál DB4 - dáta, bit 4 - na displeji pin č. 11 (jedenásty zľava) - Signál DB5 - dáta, bit 5 - na displeji pin č. 12 (dvanásty zľava) - Signál DB6 - dáta, bit 6 - na displeji pi ... Zobrazit Galériu
arduino seriál programovanie

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať