Programujeme pre Android /1.časť
Pri sledovaní našich starších seriálov o Linuxe a OpenGL ste si určite všimli, že nami zadané úlohy sme riešili v rámci OS Linux. No a práve linuxové jadro (kernel) je základom OS Android. Na prípravu našich vzorových aplikácií sme používali programovací jazyk C++ a aj napriek tomu, že Android sa v tomto smere spolieha na Javu, pomocou NDK (Native Development Kit) dokáže spracovať aj kód napísaný v jazyku C++. Knižnice SDL, OpenGL a jazyk GLSL sú multiplatformovými riešeniami, ktoré dokážeme využiť či už v Linuxe, alebo v Androide. Ich význam a použitie je takmer identické. Rozdiely sú spôsobené najmä hardvérovými obmedzeniami toho-ktorého systému. Nakoniec sa dostávame k vývojovým prostrediam, ktoré síce nie sú identické, avšak pretože dodržiavajú princípy Open Source produktov, majú viacero spoločných čŕt.
Vedomosti, ktoré sme nadobudli pri sledovaní našich seriálov uverejňovaných v priebehu posledných ôsmich rokov, nás jednoducho nemohli doviesť inam ako k Androidu. Ide totiž o OS, ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH