Prvé lietadlo, ktoré lieta na bezuhlíkový kvapalný vodík
Všetci sa zhodujú na tom, že kvapalný vodík je leteckým palivom budúcnosti, aspoň na lety na veľké vzdialenosti. Má takmer trikrát viac energie ako konvenčné letecké palivo. Lietadlo poháňané kvapalným vodíkom môže letieť oveľa dlhšie s rovnakým množstvom paliva, navyše bez emisie skleníkových plynov. Dlhší dolet a nulové emisie kompenzujú hmotnosť ďalšej skladovacej nádrže. No ukázalo sa, že postaviť lietadlo, ktoré zvládne tieto nádrže, je technická výzva. Nemecká spoločnosť H2Fly však uspela. Od roku 2016 lieta so štvormiestnym lietadlom HY4 s palivovým článkom poháňaným plynným vodíkom.
V apríli lietadlo vytvorilo rekord pre let v najväčšej výške s nulovými emisiami, keď letelo vo výške 7230 stôp (2203 m). Nedávno spoločnosť oznámila, že bude používať nádrže, ktoré dokážu spracovať kvapalný vodík. Prechod zo stlačeného plynu by mal prinajmenšom zdvojnásobiť dolet zo 725 na 1450 km. Kvapalný vodík má obrovské výhody oproti alternatívnemu stlačenému vodíkovému plynu, hlavne preto, ž ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH