Python: Vulkan / 28. časť
Touto časťou seriálu budeme plynule pokračovať v opise grafických možností jazyka Python, tentoraz v spojitosti s API Vulkan. Hneď v úvode pripomenieme, že spájať Python s programovaním vysokovýkonnej počítačovej grafiky nie je to pravé orechové. Napriek tomu stále existuje mnoho prípadov, kde toto spojenie vyniká, a to najmä pre jeho vysokú efektívnosť. API Vulkan, ako nástupca OpenGL, síce oveľa plnohodnotnejšie využijeme v spojení s programovacím jazykom C, a čo je najdôležitejšie, vôbec ho nemusíme preferovať pred starším OpenGL, ale jeho znalosť určite rozšíri naše programátorské vedomosti a môže nás nasmerovať pri vývoji budúcich grafických aplikácií.
Vulkan
Počítačoví nadšenci, ktorí sa zaoberajú počítačovou grafikou, a takisto čitatelia našich seriálov o programovaní počítačovej grafiky určite poznajú grafické API OpenGL. Jeho prvá verzia bola vydaná v roku 1992, posledná v roku 2017. Toto multiplatformové rozhranie určené na rendering 2D a 3D grafiky opisuje (deklaruje) funk ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH