CANON_112024 CANON_112024 CANON_112024

Python: Vulkan / 28. časť

0
Touto časťou seriálu budeme plynule pokračovať v opise grafických možností jazyka Python, tentoraz v spojitosti s API Vulkan. Hneď v úvode pripomenieme, že spájať Python s programovaním vysokovýkonnej počítačovej grafiky nie je to pravé orechové. Napriek tomu stále existuje mnoho prípadov, kde toto spojenie vyniká, a to najmä pre jeho vysokú efektívnosť. API Vulkan, ako nástupca OpenGL, síce oveľa plnohodnotnejšie využijeme v spojení s programovacím jazykom C, a čo je najdôležitejšie, vôbec ho nemusíme preferovať pred starším OpenGL, ale jeho znalosť určite rozšíri naše programátorské vedomosti a môže nás nasmerovať pri vývoji budúcich grafických aplikácií. Vulkan Počítačoví nadšenci, ktorí sa zaoberajú počítačovou grafikou, a takisto čitatelia našich seriálov o programovaní počítačovej grafiky určite poznajú grafické API OpenGL. Jeho prvá verzia bola vydaná v roku 1992, posledná v roku 2017. Toto multiplatformové rozhranie určené na rendering 2D a 3D grafiky opisuje (deklaruje) funk ... Zobrazit Galériu

Marek Sopko

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať