Reportáž: Trendy a koncepty elektromobility
Tento rok sa podľa exponátov vystavených na ženevskom autosalóne zdal prelomový, čo sa týka nástupu elektromobility. Každý významnejší výrobca mal vo svojej expozícii minimálne jeden reálny komerčne dostupný elektromobil alebo aspoň prototyp v predfinálnej fáze.
BMW začalo budovať komplexnú stratégiu elektromobility už v roku 2013 modelom i3, za ktorým v roku 2014 nasledoval model i8. Vlani spoločnosť predala viac než 140 000 elektromobilov a vozidiel s hybridným pohonom. Koncom tohto roka predstaví koncern elektromobil Mini a budúci rok začne vyrábať BMW iX3. Plug-in hybridy vystavované v Ženeve sú už štvrtou generáciou, ich dojazd na jedno nabitie (40 – 80 km) pokryje dochádzanie do práce v rámci mesta, a ak sa využije nabíjanie na parkovisku pracoviska, zvládne aj dlhšie trasy. Túto koncepciu pohonu ocenia vodiči hlavne v zime, keď na rozdiel od elektromobilov sa na vykurovanie nemíňa energia z batérie, ale využije sa teplo z chladiaceho systému spaľovacieho motora. Spoločnosť BMW ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH