Rodičia vyžadujú, aby bolo v školách na pomoc pri učení viac kníh a papiera
Avšak na to, aby sa to stalo skutočnosťou, je potrebných oveľa viac tlačiarní v domácnostiach aj v školách
Nový prieskum, ktorý si zadala spoločnosť Epson pre svoj rad tlačiarní EcoTank bez atramentových kaziet, odhalil, že 63 % rodičov v 20 európskych krajinách by privítalo väčšie využívanie tlačených pracovných listov a učebníc v triedach. V Českej republike je to 61 % a na Slovensku 59 % rodičov. V celej Európe s tým súhlasí 71 % učiteľov.
Väčšina rodičov v Európe tiež uvádza, že tlačené materiály v triedach zlepšujú čitateľskú gramotnosť (54 %). V Českej republike je takýchto rodičov dokonca 57 % a na Slovensku 56 %. Len 9 % európskych rodičov si myslí, že tradičné tlačené materiály by rozptyľovali študentov a znižovali pozornosť. Výsledok podporuje aj predchádzajúci prieskum spoločnosti Epson, ktorý odhalil, že 59 % rodičov si myslí, že ich deti sa učia lepšie pri interakcii s fyzickými objektmi než pri prijímaní informácií z digitálnych obrazoviek. [i].
Zároveň neurovedci z Teachers College na Kolumbijskej univerzite preukázali jasnú výhodu čítania textu na papieri v porovnaní s textom na obrazovke, kde bolo pozorované takzvané „povrchné čítanie.” [i]
V skutočnosti však učitelia pociťujú frustráciu z nedostatku tlačiarní, ktoré by im pomohli integrovať viac pracovných listov pre študentov. V celej Európe si 74 % respondentov myslí, že je nevyhnutné mať prístup k tlačiarni. Ale iba 12 % všetkých opýtaných učiteľov má vo svojej triede k dispozícii tlačiareň. Mnohí používajú vlastné tlačiarne, pričom 18 % európskych učiteľov uviedlo, že používajú domácu tlačiareň na učebné materiály. V Českej republike je tento podiel 12 % a na Slovensku 16 %.
Zdá sa, že rodičia robia to isté, keďže takmer pätina (18 %) rodičov v Európe pravidelne tlačí domáce úlohy a učebné materiály doma, pretože ich škola neposkytuje. V Českej republike je to 17 % a na Slovensku 21 % rodičov.
Marcel Divín, National Sales Manager Epson Europe CZ & SK, povedal: „Dôkazy naznačujú, že rodičia, učitelia a akademici sa zhodujú: Na to, aby sme zlepšili zručnosti a spôsob vzdelávania, potrebujeme viac kníh a pracovných listov. Zo spolupráce s klinickými psychológmi vieme, že tlačené texty pomáhajú zvyšovať jemnú motoriku, kreativitu a porozumenie spôsobom, akým digitálne texty nie.”
„To si vyžaduje tlačiarne, ale náš výskum ukazuje, že ich nie je vždy dostatok. Náš výskum odhalil, že učitelia a rodičia často využívajú svoje vlastné zdroje na doplnenie tých, ktoré sú poskytované v školách. Vzhľadom na obmedzený rozpočet musia školy vyčleniť svoje finančné prostriedky na učebné pomôcky, ktoré vzbudzujú najvyššiu pozornosť a prinášajú vzdelávacie výhody. Náš výskum ukazuje, že tradičné vzdelávanie s využitím papiera je často tou najlepšou voľbou.”
„Tlačiareň Epson EcoTank je ideálnou voľbou pre domácu tlač a tlač v školách. Každý model sa dodáva s dostatočným množstvom atramentu, ktorý vydrží až tri roky, čo môže ušetriť až 90 % nákladov. A bez odpadu z atramentových kaziet skutočne môžu pomôcť deťom učiť sa za menej.”
O společnosti Epson
Společnost Epson je globální technologický lídr, jehož filozofie efektivních, kompaktních a precizních inovací obohacuje životy a pomáhá vytvářet lepší svět. Společnost se zaměřuje na řešení společenských otázek prostřednictvím inovací v oblastech domácího, firemního, komerčního a průmyslového tisku, výroby, projekce a zároveň životního stylu. Cílem společnosti Epson je do roku 2050 dosáhnout uhlíkové neutrality a eliminovat používání vyčerpatelných podzemních zdrojů, jako jsou ropa a kovy.
Globální korporace Epson Group vedená společností Seiko Epson Corporation se sídlem v Japonsku dosahuje ročních prodejů v hodnotě přes 1 bilion JPY.
global.epson.com