Roland Berger: Podiel Číny a Indie predstavuje 20 % globálnych investícií do výskumu a vývoja, ktoré sú najväčším motorom inovác
Čína investuje 200 miliárd USD. Konkurencia na rozvíjajúcich sa trhoch je stále tvrdšia. Preto lokálne firmy stále viac investujú do výskumu a vývoja a uvádzajú na trh konkurencieschopné výrobky. Čína a India sú najväčším motorom inovácií, ich podiel na celosvetových investíciách do výskumu a vývoja je 20%. Jednoduché, nákladovo efektívne výrobky sú úspešné predovšetkým v strednom a nižšom spotrebnom segmente. Tieto výrobky sú potom často exportované na západné trhy. Tento proces je známy pod pojmom "obrátená inovácia". Západné firmy, ktoré chcú využiť inovačný potenciál rozvíjajúcich sa trhov, by mali svoje aktivity, počnúc vývojom cez výrobu až po distribúciu, presunúť na lokálne trhy. Mali by sa zamerať na modulárne výrobky, založené na štandardizovaných komponentoch. Ukázala to štúdia Roland Berger Strategy Consultants "8 miliárd obchodných príležitostí".
V roku 2012 dosiahnu celosvetové investície do výskumu a vývoja 1,4 biliónov USD, čo predstavuje 5,2% nárast oproti minulému rok ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH