Rozhovor: Ako zaujímavo učiť informatiku?
Prof. Ivan Kalaš vytvoril metódu výučby informatiky s robotom Emilom, o ktorú je veľký záujem aj v zahraničí.
Profesor Ivan Kalaš, vedúci Katedry didaktiky matematiky, fyziky a informatiky na Univerzite Komenského v Bratislave, sa dlhodobo venuje otázkam vyučovania informatiky. Položili sme mu niekoľko otázok ohľadne problémov pri realizácii tohto predmetu v základných školách a o jeho revolučnej metóde.
PCR: Aká je v súčasnosti situácia v oblasti výučby informatiky v základných školách?
IK: Možno si niektorí spomínate na jedny z prvých vizuálnych prostredí určených na výučbu programovania, Robot Karel či Korytnačka Žofka, ešte z osembitovej éry. Tie vznikali na našej fakulte. Odvtedy sme prešli dlhú cestu pri vytváraní efektívnej a pre žiakov zaujímavej metódy na výučbu informatiky. Hneď na úvod však musím zdôrazniť, že vidím veľký rozdiel medzi výučbou informatiky ako povinného predmetu pre všetkých žiakov v škole a prácou s talentovanými žiakmi a študentmi. Obidvom oblastiam sa t ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH