S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Rozhovor: Ako zaujímavo učiť informatiku?

0
Prof. Ivan Kalaš vytvoril metódu výučby informatiky s robotom Emilom, o ktorú je veľký záujem aj v zahraničí. Profesor Ivan Kalaš, vedúci Katedry didaktiky matematiky, fyziky a informatiky na Univerzite Komenského v Bratislave, sa dlhodobo venuje otázkam vyučovania informatiky. Položili sme mu niekoľko otázok ohľadne problémov pri realizácii tohto predmetu v základných školách a o jeho revolučnej metóde. PCR: Aká je v súčasnosti situácia v oblasti výučby informatiky v základných školách? IK: Možno si niektorí spomínate na jedny z prvých vizuálnych prostredí určených na výučbu programovania, Robot Karel či Korytnačka Žofka, ešte z osembitovej éry. Tie vznikali na našej fakulte. Odvtedy sme prešli dlhú cestu pri vytváraní efektívnej a pre žiakov zaujímavej metódy na výučbu informatiky. Hneď na úvod však musím zdôrazniť, že vidím veľký rozdiel medzi výučbou informatiky ako povinného predmetu pre všetkých žiakov v škole a prácou s talentovanými žiakmi a študentmi. Obidvom oblastiam sa t ... Zobrazit Galériu

Ľuboslav Lacko

Všetky autorove články
informatika vyucba

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať