SME FINANČNE NEGRAMOTNÝ NÁROD, ŠKOLY TO MÔŽU ZMENIŤ
Finančná gramotnosť slovenských žiakov je v rámci krajín OECD podpriemerná, výrazne horšie výsledky ako Slovensko dosiahlo už iba Čile. Z dospelých respondentov, ktorí deklarujú, že majú v rodine najväčší prehľad o financiách, dokázalo správne odpovedať na základné otázky necelých 10 percent. Alarmujúcu situáciu sa snaží zmeniť súkromný sektor. Prvé výsledky ukazujú, že samotný proces výučby finančnej gramotnosti môže byť zábavnejší ako vecné výhry či youtuber.
Finančnú gramotnosť definuje PISA ako znalosť a pochopenie finančných pojmov a rizík; schopnosť, motiváciu a sebadôveru jedinca využívať získané vedomosti s cieľom vykonávania efektívnych rozhodnutí v rôznych situáciách týkajúcich sa financií so zámerom zlepšiť finančnú situáciu jednotlivca i spoločnosti, a tým im umožniť zapojenie do ekonomického života.
Horšie je už len čile
Slovenská republika dosiahla vo finančnej gramotnosti v štúdii PISA 2018 výkon na úrovni 481 bodov, pričom priemer krajín OECD bol 505 bodov. Priemern ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH