S_Fold6 Advertisement S_Fold6 Advertisement S_Fold6 Advertisement

Slovenská premiéra Audi Q8 e-tron Dakar a Audi Q6 e-tron

0

Audi Q8 e-tron edition Dakar

Spoločnosť Audi v rámci premiéry nového A6 e-tron predstavila aj limitovanú edíciu modelu Audi Q8 e-tron edition Dakar . Ide o špeciálne dizajnovanú verziu s množstvom exkluzívnych doplnkov a riešení.

Medzi exteriérovými nájdete špeciálny strešný nosič so zapínacím popruhom a taškou, predný gril vo farbe karosérie, vyššia svetlá výška, širšie lemy blatníkov, špeciále kolesá a pneumatiky, kontrastné lakovanie v Mythos Black, Wrapping s polepovou fóliou alebo projekcia na zem „edition Dakar“.

V interiéri atmosféru doplňujú prvky z nerez ocele, povrch z umelej kože, obšívanie červeným švom, robustné rohože a vanička batožinového priestoru ale aj špecifické témy infotainmentu alebo integrovaný sklonomer. Vozidlo má zvýšený podvozok a podstatne vylepšené offroadové schopnosti.

Audi Q6 e‑tron

Audi Q6 e‑tron je prvým sériovým modelom na prémiovej elektrickej platforme (PPE), ktorý predstavuje ďalší krok v transformácii spoločnosti na poskytovateľa prémiovej elektrickej mobility. Spolupráca s Porsche na vývoji platformy PPE a integrácia elektronickej architektúry E3 1.2 odzrkadľujú dôležité kroky v procese omladenia a posilnenia modelového portfólia Audi.

Audi Q6 e‑tron sa radí do prémiového segmentu strednej triedy a s dĺžkou 4 771 mm a rázvorom 2 899 milimetrov poskytuje dostatok miesta pre päť cestujúcich a batožinu a ponúka vysokú úžitkovú hodnotu. Flexibilita platformy PPE umožňuje Audi dodávať budúcim modelom nezávislý charakter a zachovať typickú DNA značky Audi. Výrazný vzhľad SUV pôsobí impozantne a športovo. Na karosérii vozidla sú jemné tvary v neustálej súhre so záhybmi a hranami, čo dodáva dynamiku tieňom aj pri státí. Vzpriamená predná časť sa vyznačuje plne uzavretou Singleframe a maskou v selenitovej striebornej alebo lesklej čiernej farbe, ktorá obklopuje trojrozmerne tvarovaný Singleframe a bočné vstupy vzduchu. Vysoko umiestnené digitálne denné svetlá dodávajú Q6 e‑tron veľmi výrazný a nezávislý vzhľad.

S modelom Q6 e‑tron Audi začína novú kapitolu v oblasti svetelnej techniky. S prvým aktívnym digitálnym svetelným podpisom na svete elektrické SUV otvára novú éru charakteristickú dizajnom a estetikou. Túto formu svetelného podpisu umožňuje softvérový modul v jednom z piatich počítačov Audi Q6 e‑tron. V prípade druhej generácie digitálnych zadných OLED svetiel šesť panelov OLED s celkovým počtom 360 segmentov generuje každých desať milisekúnd nový obraz pomocou špeciálne vyvinutého algoritmu. Svetlo v novom Audi Q6 e‑tron tak pôsobí živšie a inteligentnejšie ako kedykoľvek predtým. Aktívny digitálny svetelný podpis zároveň ukazuje cestu do budúcnosti svetelnej techniky Audi.

Vpredu sa aktívny digitálny svetelný podpis vytvára interakciou dvanástich segmentov, ktoré sa stmievajú hore a dole. V zadnej časti sa na tento účel používajú všetky digitálne segmenty OLED. Jednotlivé svetelné segmenty interagujú takým spôsobom, že celková intenzita svetelného podpisu sa nemení.

Vďaka druhej generácii digitálnych zadných OLED svetiel posúva Audi Q6 e‑tron dizajn osvetlenia, funkčnosť, a tým aj bezpečnosť na cestách na novú úroveň. Digitálne zadné OLED svetlá dokážu po prvýkrát cielene komunikovať s okolím vozidla (technológiou Car‑To‑X). Systém detekcie priblíženia známy už z iných modelov Audi bol v novom Q6 e‑tron rozšírený o komunikačné svetlo. Upozorňuje ostatných účastníkov cestnej premávky na miesta nehody a poruchy. Okrem bežnej grafiky zadných svetiel komunikačné svetlo v kritických jazdných alebo dopravných situáciách zobrazuje špecifický statický podpis zadného svetla s integrovanými výstražnými symbolmi v digitálnom kombinovanom zadnom svetle OLED. Táto technológia, ktorá má premiéru v Audi Q6 e‑tron, stanovuje nové štandardy aj z hľadiska individualizácie: Vďaka celkovo až ôsmim digitálnym svetelným podpisom v prepracovaných denných svetlách Matrix LED a v digitálnych zadných svetlách OLED 2.0 si môžu majitelia úplne novým spôsobom individualizovať svoje vozidlo.

Výkonné, kompaktné a vysoko účinné elektromotory, ako aj novo vyvinutá batéria s celkovou kapacitou 100 kWh (94,9 kWh využiteľných) zabezpečujú dojazd až 625 km. Nové Audi Q6 e‑tron disponuje systémovým výkonom 285 kW pri spotrebe podľa WLTP na úrovni 19,4-17,0 kWh/100km (WLTP), SQ6 e‑tron so systémovým výkonom až 380 kW to zvládne za 18,4-17,5 kWh/100km (WLTP) K dispozícii sú dva modelové varianty s pohonom všetkých kolies, po ktorých budú - v závislosti od trhu - nasledovať mimoriadne efektívne modely s pohonom zadných kolies zamerané na dojazd, ktoré budú zároveň znamenať vstup do radu Q6 e‑tron. Q6 e‑tron quattro zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. SQ 6 e‑tron potrebuje len 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidiel je 210, resp. 230 km/h. Dva modely s pohonom zadných kolies budú nasledovať neskôr, jeden zameraný na efektívnosť a dojazd, druhý ako vstupný do radu Q6 e tron.

Platforma PPE využíva 800 V architektúru ktorá umožňuje nabíjanie výkonom až 270 kW. Nabitie z 10 na 80% tak zaberie asi 21 minút. Vozidlo je vybavené funkciou Plug & Charge. Pri nabíjaní na  400 V nabíjacích staniciach, Audi Q6 e‑tron po prvýkrát umožní bankové nabíjanie. Batéria s napätím 800 V sa rozdelí na dve 400 V batérie, ktoré sa nabíjajú paralelne výkonom až 135 kW. Vstavaná AC nabíjačka je 11 kW , voliteľne 22 kW. Pokročilý systém rekuperácie pracuje s výkonom až 220 kW.

Audi Q6 e‑tron  tiež prichádza s unikátnou svetelnou technikou. V zadných digitálnych OLED svetlách je umiestnených šesť panelov OLED s celkovým počtom 360 segmentov. Vpredu sa aktívny digitálny svetelný podpis vytvára pomocou dvanástich segmentov, ktoré sa stmievajú v dvoch radoch podľa individuálneho nastavenia. Digitálne zadné OLED 2.0 svetlá dokážu po prvýkrát cielene komunikovať s okolím vozidla (Car‑ to‑ X). Systém detekcie priblíženia známy už z iných modelov Audi bol v novom Q6 e‑tron rozšírený o komunikačné svetlo ktoré upozorňuje ostatných účastníkov premávky na nebezpečie zobrazením špecifickej grafiky s integrovanými výstražnými symbolmi.  Vďaka celkovo až ôsmim digitálnym svetelným podpisom v prepracovaných denných svetlách Matrix LED a v digitálnych zadných svetlách OLED 2.0 si môžu majitelia úplne novým spôsobom individualizovať svoje Q6 e-tron.
Audi Q6 e-tron  ako prvý prichádza s novou elektronickou architektúrou E3 1.2, "End-to-End Electronic Architecture".  E3 1.2 je prezentovaná ako doteraz najvýkonnejšia elektronická architektúra z hľadiska výpočtovej kapacity a je určená na použitie vo všetkých modeloch značky, čím položí základ pre budúce inovácie v oblasti vozidlových technológií.

Úplne nová kabína využíva panoramatický, voľne stojaci MMI displej zložený z 11,9“ virtuálneho kokpitu Audi a 14,5“ dotykového displeja MMI umiestnených pod jedným zahnutým sklom natočeným k vodičovi. Pre spolujazdca vpredu je tu dotykový 10,9“  MMI displej s možnosťou ovládania menu a prezerania multimédií so špeciálnou vrstvou ktorá ho počas jazdy pre vodiča zatemní. Voliteľne je k dispozícii aj nový typ Head-up displeja s rozšírenou realitou.  Nový informačno-zábavný systém po prvýkrát využíva ako operačný systém Android Automotive OS. Obsah je vždy aktuálny vďaka aktualizáciám over-the-air. Najnovšie služby Audi connect a vylepšený plánovač trasy e-tron, ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy, sú preto vždy aktuálne. Aplikácie, ako napríklad YouTube, sú k dispozícii prostredníctvom obchodu s aplikáciami a Audi smartphone interface, ktorý je integrovaný priamo do MMI a nevyžaduje smartfón.

Obchod poskytuje zákazníkom prístup k širokej škále aplikácií. Pri spustení sú k dispozícii aplikácie z nasledujúcich kategórií: Hudba, video, hry, navigácia, parkovanie a nabíjanie, produktivita, počasie a spravodajské služby. Obchod sa neustále rozširuje a portfólio aplikácií je prispôsobené konkrétnemu trhu.

Srdcom zvukového systému Bang & Olufsen Premium je vysoko účinný zosilňovač. Poháňa 20 reproduktorov s výkonom 830 W. Štyri z nich sú integrované do opierky hlavy predných sedadiel, čo po prvýkrát umožňuje vytvorenie zvukových zón v Audi. Dynamické interakčné svetlo (IAL) ponúka rôzne komunikačné funkcie a podporuje tak interakciu vozidla s cestujúcimi. Rozprestiera sa v interiéri a kokpite ako široký oblúk. Súčasťou štandardnej výbavy radu Q6 e‑tron je aj rozšírený plánovač trasy e‑tron.

Samozrejmosťou je široká ponuka jazdných a bezpečnostných asistenčných systémov s možnosťou dodatočnej aktivácie množstva nových funkcií a asistentov na želanie priamo z infotainmentu vozidla. Novinkou pre Q6 e‑tron je adaptívny asistent jazdy plus. Pomáha nielen so zrýchľovaním, udržiavaním rýchlosti, dodržiavaním vzdialenosti a vedením v jazdnom pruhu, ale využíva aj mapové podklady s vysokým rozlíšením a údaje z iných vozidiel agregované v cloude na zlepšenie ovládania Q6 e‑tron. SUV využíva radarové senzory, prednú kameru a ultrazvukové senzory na jednoduché ovládanie navádzania. Vozidlo využíva zozbierané informácie na vytvorenie virtuálnej trasy a spoľahlivo a čo najpohodlnejšie ju dodržiava v celom rozsahu rýchlostí a v dopravných zápchach.

Zadný parkovací asistent, tempomat, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, asistent efektivity, aktívny predný asistent a systém varovania pred rozptýlením a ospalosťou sú súčasťou štandardnej výbavy od uvedenia na trh.

Modelový rad Q6 e‑tron, prvý plne elektrický modelový rad vyrábaný v závode v Ingolstadte, je symbolom záväzku Audi k udržateľnosti od výroby až po produkt. Spoločnosť postupne prestavuje všetky výrobné závody na výrobu plne elektrických modelov namiesto výstavby nových. V súlade s včasným rozhodnutím o postupnom vyradení spaľovacieho motora Audi intenzívne podporuje aj transformáciu svojich zamestnancov a školí pracovnú silu pre oblasti budúcnosti, napríklad v novom závode na montáž batérií v Ingolstadte. Značka so štyrmi kruhmi tak zvyšuje vertikálnu integráciu a prináša do závodov dôležité zručnosti. Audi zároveň vytvára nové pracovné príležitosti.

Na udržateľnú a efektívnu výrobu radu Q6 e‑tron využíva Audi existujúce štruktúry a systémy. Značka bezproblémovo integruje modelový rad do existujúcich montážnych liniek, napríklad do karosárne pre osobné automobily. Karosérie pre modely PPE sa vyrábajú v závode v Ingolstadte v budove s rozlohou približne 148 000 m2 . Karosárske komponenty pre modelový rad Q6 e‑tron vyrába 328 zamestnancov na jednu zmenu a 1 150 robotov so stupňom automatizácie 87 %.

Zobrazit Galériu

René Hubinský

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať