Slovensko: nálada spotrebiteľov sa stále zlepšuje
Spotrebiteľská klíma v EÚ je najlepšia za deväť rokov
Pozitívna nálada európskych spotrebiteľov sa preniesla aj do prvého štvrťroku 2017. Už na konci decembra 2016 dosiahla spotrebiteľská klíma európskej dvadsaťosmičky najvyššie hodnoty od januára 2008. V januári 2017 stúplo o ďalšie dva body na 19,9 bodu a potom sa v marci ustálilo na 18,9 bodu. Toto je jeden z výsledkov prieskumu GfK zisťujúceho spotrebiteľskú klímu v Európe v prvom štvrťroku 2017.
Pokiaľ ide o ukazovatele ekonomických a príjmových očakávaní a ochotu nakupovať, ukázala znova analýza jednotlivých krajín zaradených do prieskumu, aké rozdiely medzi nimi panujú. Tieto rozdiely možno pripísať nerovnomernému hospodárskemu rozvoju týchto krajín a odlišnej situácii na ich trhoch práce. Najzávažnejšie celoeurópske témy, medzi ktoré patrí Brexit, posilňovanie nacionalistických politických strán, nová vláda v USA a vojna v Sýrii, preto nemali v rôznych krajinách rovnaký dopad na vývoj jednotlivých ukazovateľov.
Slovensko: ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH