Slovensko je v nákupoch online silné, v strednej Európe patrí medzi lídrov
Slovensko patrí v rámci stredoeurópskeho regiónu k e-commerce špici. V počte e-shopov na obyvateľa nás predbiehajú len Česi, ďaleko za nami zaostali aj Nemci. Navyše až tri štvrtiny Slovákov, ktorí sa pripájajú na internet, na ňom aj nakupujú.
Slovensko patrí k silným hráčom na stredoeurópskom e-commerce trhu. Z hľadiska počtu e-shopov na obyvateľa je na druhej priečke, pôsobí ich tu zhruba 9-tisíc. Rebríček vedie Česko s 36-tisíc e-shopmi. O polovicu menej e-shopov na obyvateľa oproti Slovensku má aj Nemecko so 70-tisíc e-shopmi. V Poľsku pôsobí asi 10-tisíc e-shopov, Rakúsku 6-tisíc, Rumunsku 5-tisíc a Maďarsku len 4,5-tisíca. „Slovensko patrí medzi najsilnejšie krajiny z hľadiska internetového obchodu v regióne. Najvyspelejšou krajinou je síce Česko, ktoré je na špici aj v rámci EÚ, ale Slovensko dosahuje výborné čísla. Obrat e-shopov medziročne rastie zhruba o 16 % a aktuálne tvorí e-commerce asi 6 percent celkového obchodu,“ vysvetľoval na pražskom E-Business Fore šéf Heureky Tom ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH